News:

No significant change

Main Menu

EECH-uppsving

Started by Clark, September 01, 2005, 13:22:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Clark

Nej, inget har gjorts än. Det är iofs bra för oss som är vana vid jetplan då det blir lättare att komma in i det här, men det känns lite artificiellt att flyga.

Men jag rekommenderar ändå ett test, det är underbart att flyga runt i de nya terrängerna, och framförallt i dåligt väder. En av få simulatorer där vädret faktiskt har stor inverkan, dels på saker som FLIR och också naturligtvis på ens egen SA.

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Andreas

Njaa skulle jag vilja säga. Man kan aktivera en Advanced Flight Model (AFM) i .ini-filen.
Vet dock inte riktigt vilka förändringar som blir...
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Clark

Det är riktigt, glömde bort det.

Skillnaden är att den tar bort den automatiska kopplingen mellan roll och roder, så du måste själv koordinera roder med roll. Jag har faktiskt inte testat det, främst för att jag är usel på helikopterflygning från början...

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Mupp

Det tar även bort helikopterns vilja att svänga när man rollar samtidigt som man håller högre fart, vilket åtminstone för mig verkar lite orealistiskt. Detta i egenskap av totalt ovetande om hur det ligger till i verkligheten då förstås. Även om standardflygmodellen lämnar lite att önska så tycker jag den är bättre än den "avancerade", och några svårigheter att flyga ihjäl sig föreligger inte. Men jag hoppas verkligen att nån knappar lite med fysiken i EECH, för det är ett väldigt underhållande spel, och det förtjänar ett långt liv.

Andreas

Händer lite saker på EECH-fronten igen.

En norsk utvecklare, Arneh, har fixat till motor- och rotorkod lite grann, nya HUD-moder, mm mm.

Den med intresse flyger över till SimHQ.
Senaste exe-uppdatering är 1.6.2 W4T3.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

KeyCat

#13
Agerade på Andreas tips och efter att ha läst vad Arneh fixat på AH-64 i senaste 1.81 versionen är det nu dags att leta fram CD-skivorna för en ny test av EECH!

Några frågor...

1. Något att tänka på vid installering eller är det bara att installera EECH +
   EEAH + den senaste 1.81 uppdateringen/modden?

2. Var får man numera tag på allt annat godis, Gotcha's site verkar vara nere?

3. Lirar ni MP någonting?

/Christer (a.k.a KeyCat)


>> It's all about teamwork! <<

Andreas

Kör in EECH patcha till 1.4.1 C.

Sedan använder du den autoupdater som finns i en sticky i EECH-forumet på SimHQ.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

KeyCat

Tack Andreas!

Hojtar om/när jag behöver mer hjälp...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<