News:

No significant change

Main Menu

Vad kör man just nu?

Started by Horizon, August 03, 2005, 15:45:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

griffin

Det intressanta med StarForce är att det verkar vara ett av de första kopieringsskydden som faktiskt fungerar. Av de spel som släpps med StarForce tar de flesta avsevärt mycket längre tid för grupperna att cracka (veckor, tom månader istället för timmar eller dagar) och tid läggs bara på de mest efterfrågade spelen.

Till dags datum har t.ex. inte FC crackats (källa nforce) än. Visst, StarForce har med varierande resultat crackats men antingen har det tagit så lång tid att värsta "hypen" kring nya spelet lagt sig eller så medför det avsevärda besvärligheter för användaren av det crackade spelet. Jag tror det har att göra med att grupperna inte kan använda nåt färdigt verktyg på cracket utan måste mer eller mindre brute-force handknacka varje spel.

Jag kan inte annat än att bocka och buga imponerat för skaparna av cracket. Men så har det då haft sitt pris. Det rapporteras om ganska allvarliga problem för de som råkar ut för dem och det *kan* (?) vara svårt att få bort det, precis som nämns ovan. Jag drar mig för att köpa SF belagda spel (än mer få för mig att ladda de olagliga versionerna).

Skaffa BF2 istället. Skitkul! Det är vad BF1942 borde varit från början i termer av multiplayerstöd och klanspelarstöd/samarbete. Det och mycket till. Nej, det är ingen sim, men ta det som en oerhört lyckad mix av Operation Flashpoint och Quake III Arena/Unreal Tournament och Tribes 2. 2 delar OPF, 1 del Q3/UT och 1 del Tribes 2. Tribes 2 var f.ö. ett lysande spel om man gillar kul fordon, krav på samarbete i lagen och snabb skön action. Det håller fortfarande.

OnTopic: Var kan man hitta FC till överkomligt pris?
snappahead

Jotte

En sak som även bidragit till att "scenen" är mindre snabb numera är att flera av de stora piratgrupperna har sprängts av FBI.

Om jag inte minns fel går det att köpa FC online direkt från ED?

griffin

Ja, jo, men jag tror snarare det påverkar *antalet* crackade titlar snarare än tiden för crackningen. Dessutom finns det så pass många andra grupper. Men de måste vara ännu mer försiktiga vilket ger effekter. Intressant att följa hur som helst.
snappahead

Horizon

TD:\> Kan du ta det där steg för steg på svenska istället. Hittar inga flikar som liknar det du skriver. Kör svensk version av XP.

Obizzz:\> Japp, jag har SHIII installerat så då sitter jag väl på StarForce.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Jotte

TrakDah

Tror det blir följande:
"Den här Datorn" -> Egenskaper -> Fliken Hårdvara/Maksinvara -> Enhetshanteraren
Nytt fönster öppnas
På menyn Visa väljer du Visa dolda enheter, sen är det bara att läsa av

/TD

Horizon

QuoteOriginally posted by TrakDah

Tror det blir följande:
"Den här Datorn" -> Egenskaper -> Fliken Hårdvara/Maksinvara -> Enhetshanteraren
Nytt fönster öppnas
På menyn Visa väljer du Visa dolda enheter, sen är det bara att läsa av

/TD

Japp, det fanns tre StarForce-entrys under "icke plug and play-enheter". Men burken verkar funka bra ändå. Bara de gamla vanliga små sunkiga sakerna som brukar uppträda efter att man haft XP installerat mer än ett halvår. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Jotte

Med StarForce på min burk (via SH3) känner jag mig lite som mannen som faller från 30:e våningen och varje gång han passerar en våning tänker han; "So far so good..."
:p :D