News:

No significant change

Main Menu

Fett tangentbords concept

Started by zurgoth, July 15, 2005, 10:00:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

griffin

Äntligen. Jag har så länge väntat på att nån skall ta fram motvsarande tangentbord. Idén är lika enkel som genial men tekniken har väl inte varit mogen och av döma av priset så är den nog egentligen inte det än, inte för vanliga konsumenter iaf.

Jag håller med, feta multimediatangentbord går bort. Hade ett Logitech Cordless Desktop förut men förutom att vara stort så var det högljutt. Hittade ett skitbra alternativ; Logitech UltraX,  som förvisso  har 6 extra "multimediaknappar" men de är diskreta och går lätt att ignorera. Vad jag gillar är priset, tystheten samt storleken. Så är det snyggt med. Inget lull-lull (undantaget mm tangenterna då).

Rekommenderas varmt. Logitech UltraX

On topic: Men jag skulle allt vara beredd att lägga en bra slant om jag visste att ett sådant tangentbord höll måttet, dvs både var buggfritt och tangenterna inte slutade fungera efter ett tag. Jag menar, tangenter slits ju hårt och sitter det en smärre bildskärm i varje ökar väl risken för att *nåt* skall slitas ut och glappa/sluta fungera...

edit: ah, missade zurgots kommentar om just UltraX. Sorry. Då är vi två att rekommendera det!
snappahead

Horizon

QuoteOriginally posted by Viggo3

Stämmer bra Horizon, det är samma tangentbord som i 1:a posten!
:p

Men det var inte tänkt som en "bumpning" för artikeln jag länkade till innehöll lite ny info - ungefärligt släppdatum och ett pris.

Det verkade vara fler än jag som undrat över det.

QuoteDet Moskva-baserade företaget räknar med att kunna lansera Optimus-tangentbordet nästa år till ett pris motsvarande ungefär 2 800 kronor.

Ahh, tänkte väl det. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

Hur coolt det tangentbordet är kan jag inte låta bli att undra hur hållbara tangenterna är. Det skall ju spillas både kaffe och rödvin på dem, barnen skall slita i det och fans moster...

Hur som helst, jag har hittat ett nästan coolare tangentbordskoncept. Säkert inte nytt men man kan ju se det som ett budgetalternativ till ovanstående.

Själv lockas jag av att det skrämmer bort klåfingriga lite mer och på så vis ökar känslan av att min dator är min och ingen annans i familjen!!! :D :D

Läs mer här, skall fanimej köpa ett tror jag
snappahead

Horizon

Haha, ett sånt skulle man bara för att kunna alternera lite när man vill nöta in fingersättningen. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

solid1

det första va ju riktigt coolt, men med tanke på va de kostar nu så blir de väl lite väntetid :D
känns som de där kommer vara en standard i framtiden på nåt sätt?
\"joe labero? e inte de den där tysken me munspel?!\"

griffin

Så lägger man in att man byter mellan DVORAK och QWERTY varje gång man trycker shift. Sen är man redigt elajt.
snappahead