News:

No significant change

Main Menu

Oj, Idag anlände F4 AF

Started by Weas, June 17, 2005, 22:47:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Obizzz

frakt från USA brukar gå rätt fort nästan lika snabbt som inrikes, billigare brukar det dessutom vara :-OO

jag följer Lupson exempel
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Lupson

ft: Jag är rätt hårfager f.n...

zurgoth: Moms & Tull ja...har iofs beställt skivor å grejer från USA tidigare utan att det varit något problem. Får väl se om man åker på något.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Rivvern_

#34
QuoteOriginally posted by Lupson


            ft: Jag är rätt hårfager f.n...

zurgoth: Moms & Tull ja...har iofs beställt skivor å grejer från USA tidigare utan att det varit något problem. Får väl se om man åker på något.

Jag gynnar hellre svenska återförsäljare...   Men det är jag det.  ;)

Obizzz

På såna smågrejer brukar man inte åka på några avgifter
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

zurgoth

QuoteOriginally posted by RedRiver


           
QuoteOriginally posted by Lupson


            ft: Jag är rätt hårfager f.n...

zurgoth: Moms & Tull ja...har iofs beställt skivor å grejer från USA tidigare utan att det varit något problem. Får väl se om man åker på något.

Jag gynnar hellre svenska återförsäljare...   Men det är jag det.  ;)

Det är iofs inte dumt, men det tråkiga är att ibland tar dom för lång tid på sig att få hit produkterna, sedan kan man stöta på vissa problem med patchar som bara görs för US versionen, detta är väl iofs ganska enstaka fall, fast den tyska versionen av Falcon 4 kan väl bara patchas till 1.07 om jag inte minns fel.

Minns även Civilization 3 med diverse addons hade samma problem, tog ett bra tag innan EU versionen av patchen fanns, problemet var att koperingsskyddet var olika. Fast att köra in EU patchen på Civ3 som såldes här gjorde att jag fick "insert civ3 cd" när jag försökte spela, funkade dock utmärkt med US patchen..... så lite tur har man att saker inte ska översättas här :D

Weas

Efter tre uppdrag till och en installation på en annan dator med bättre prestanda kan jag meddela att minneshanteringsproblemet kvarstår. Antingen kräver F4AF  minst ett gig eller så är det något annat som spökar i prodokten. Problemet är att när man byter vy kan man få vänta duktigt länge på att texturerna ska läsas in, under tiden låser sig Falcon för spelaren, medans simulatorn i sig fortsätter. Två av startera slutade upp oner bredvid startbanan eftersom Joe Pilot "svimmade av" under denna texturladdning o planet fortsatte sin bana under tiden, vilket inte uppdagas förrän man "vaknar till" igen. Detta pågår sedan genom hela uppdraget. Jag ska ta upp frågan med dom får vi se vad dom säger...


Man behöver visst en rejäl uppdatering själv för den delen, mycket har man glömt bort sedan sist :-/
Nordic Simulator Group
www.nosig.se


Weas

Efter omstart verkar onekligen swappandet blivit bättre, men det finns dock tydliga tendenser kvar. Undrar om det är ide att tänka på ramdisk igen?

Gjorde just en lyckad strike på en flygbas i den gamla goda "Iron Fortress" kampanjen. Känslan av Falcon är beroendeframkallande, helt klart! Har dock märkt att debriefingen inte är korrekt, alla gånger jag tvingats skjuta ut mig rapporteras jag som ok... Och markradarn verkar ha svårt att låsa på fasta mål som mindre luftvärnsenheter o lastbilar. Men, wingman o atc känns riktigt genomarbetat.
Nordic Simulator Group
www.nosig.se


F16_Filur

Angående swappandet. Cacheman eller CachmanXP kanske hjälper ?

http://www.outertech.com/