Rösta för TIR stöd i ArAs/OFP 2

Started by KeyCat, June 17, 2005, 17:39:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

>> It's all about teamwork! <<

Dubble0zero

#9
Yes!!!
Nu kanske man får börja fundera på det där med vector expantion och sånt också...
:)
...000... =)

KeyCat

Har lite svårt att se hur TIR3/TIR4 + VE skulle fungera i OFP? Ser fördelen med 6DOF i en cockpit där man kan luta sig fram för att se närmre på instrument eller för att se förbi/över skymmande delar i cockpiten men tror inte det ger så mycket att kunna luta sig fram för att se eventuella skalbaggar i barken på träden :D

Jag kan givetvis ha fel men tror att en TIR1/TIR2 kommer att vara fullt tillräckligt, åtminstone om man mestadels spelar som infanterist. Bara jag får ett enkelt och intuitivt sätt att titta höger/vänster och upp/ner så blir jag nöjd.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Dubble0zero

Sant iofs, men en annan fördel med vector är att man slipper det där med att man kollar åt sidan även om man bara förflyttar huvudet i sidled.
Så det blir mindre kännsligt för "störningar" även om man flyttar runt lite...
Sen så skulle det kunna ge en fördel i SIB om man snabbt kan luta ut huvudet bakom hörn eller dyligt och sen dra in det snabbt...
Då måste man ju iofs anpassa animationen så att den inte flyttar bara huvudet, utan att den kan vinkla hela överkroppen lite.
Men det är klart, det kanske de inte har gjort...
...000... =)

Jotte

Med orginal trackIR ser man ju rätt nördig ut med en prick i panan eller på glasögonen.....men med 6DOF varianterna så har man en hel jälka trebening implanterad i pannan!!! Bäst att inte glömma ta av sig den när man måste rusa ut för ett snabbt ärende. Under jaktsesong kan man ju bli misstagen för ett rådjur!! :p :D

Horizon

Vad är 6DOF? Telia har någon form av portal som heter MyDOF eller nåt sånt, men jag gissar att det inte har med detta att göra? :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Björn E

Six Degrees Of Freedom, dvs IR-kameran registrerar rörelser i X-Y-Z-led samt horisontella och vertikala rotationer. Det gör att du kan luta dig fram för att se närmare på instrumenten och luta dig åt sidorna för att se runt skymmande föremål i cockpit eller (som i Battle of Britain) öppna och luta dig utanför cockpiten för att få bättre sikt när du t.ex. taxar runt flygbasen.

Horizon

Du skojar!? Det låter ju helt fantastiskt. Hade ingen aning om att de hade kommit så långt. Köper man en sån där pryl kommer man väl känna sig helt naken utan den i framtiden. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names