News:

No significant change

Main Menu

26/4

Started by Control87th, April 22, 2005, 22:28:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Lupson

Ser väldigt intressant ut. Är dock lite skeptisk till en viss sak - dom hävdar att dom utgått från F4 + 1.08us vanilla. Med tanke på vilket enormt arbete som lagts ned i SP1/2/3/4, BMS, FreeFalcon, Cobra etc. känns det en aning suspekt att dom på såpass kort tid (?) påstår sig ha en så intressant produkt. Men visst -

1. Om det rör sig om erfaret folk som tidigare jobbat med .exe edits och som "kan" .exe:n går det naturligtvis betydligt fortare att göra om / göra nya edits.

2. Vad vi vet om vilken kod som körs _egentligen_ i deras .exe.  Kan ju vara som så att det visst finns SPx el BMS kod i deras .exe men att dom valt att hålla tyst om det med tanke på alla tidigare copyrightproblem.

Verkar hur som helst lovande!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Control87th

I det här avseendet är din oro nog rätt obefogad.

Bakom AF står nästan hälften av de genom tiderna ledande programerarna. Att de utgår från F4 1.08 innebär inte att de inte haft mycket annat gratis då de gjort ganska mycket av vad som senare kom.

De var de ledande bakom VO som aldrig såg dagens ljus. VO är/var i flera avseenden bättre än det vi har idag.

Jag är övertygad om att vi i stort kommer att få en bättre produkt, det jag tror kommer att skilja sig mest positivt är stabilitet och AI.

Det jag kan tänka mig inte riktigt är på samma nivå är hantering av kontroller (alla axlar som innebär att man numera kan ha USB-roder mm) samt kanske att grafiken inte är riktigt på samma nivå (Men de senase screenshotsen tyder på att det är lika bra). Hur de har det med Cobrafinnesser som IFF vet jag ej....
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Mr Jim

Gillar skarpt att dom så tydligt skriver att deras främsta mål är "stability, stability and stability" :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

RAY

Jepp håller med, kan bli en bra knuff framåt för lite online igen o slut på alla jevla versioner som finns av install på the old biatch!

Hoppas det blir så bra som dom säger för saknat falcon länge nu.

Obizzz

Ja det verkar ju väldigt lovande iaf

Bara en sån sak som att Falcon kommer att gå att få tag på nu :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Lupson

#37
Någon som har koll på hur det generellt ser ut ang. just copyright / intellectual property biten gällande F4:AF?

Med tanke på alla turer det varit tidigare med IP för F4 blir man förstås lite nyfiken på hur det ligger till den här gången.

Edit: Tack för Era svar förresten!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

SledgeHammer

Tja, med tanke på att de har Joel Bierling, Julian Onions, Sylvain Gagnon, Manfred Nelles m.f. ombord så är jag inte ett dugg orolig. Det var ju de som höll tyst och jobbade isf att göra en FF...
Mvh  - Stefan -


josh

QuoteOriginally posted by Andreas


           
QuoteOriginally posted by josh


            Nu har jag beställt.

Varifrån?

Graphsims hemsida http://www.graphsim.com/gsc/index.html

De som ger ut AF som jag fattar det.

/Josh