Förhoppningsvis lean + roll i nästa uppdatering!

Started by KeyCat, April 14, 2005, 23:55:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Ta en titt på dessa bilder :D

Lean



Roll



Japp, ni ser rätt! En snubbe vid namn Locke @ Germany har gjort en banbrytande mod så att man kan luta sig höger/vänster samt rulla runt om man ligger i OFP. Funkar mycket bra i SP och jag har implementerat hans Beta i NOSIG Standard Pack uppdateringen men det kvarstår att hårdtesta det i MP innan vi ropar hej. Bör inte vara några problem när alla använder samma CONFIG.BIN fil men jag vill testa först innan jag lovar för mycket.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Rivvern_

Hej och hå!

Underbart!
Nu kan man ju kika runt hörn!
Fast om AI:n agerar som förut så kommer man att få ett skott i pannan ändå! :D

KeyCat

QuoteOriginally posted by RedRiver
Nu kan man ju kika runt hörn!

Jepp :D

QuoteFast om AI:n agerar som förut så kommer man att få ett skott i pannan ändå! :D

Därför skall man använda JAM2 high-dispersion ammo på AI'n och inte ha deras skill level högre än ~0.8. Fortfarande farligt att sticka fram huvet men eliminerar/minskar de där 300 m headshoten.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Dubble0zero

Nice... Nu kan man ju köra lite SIB på riktigt... :)
Uch vad jag blev sugen på att spela...
...000... =)

Jotte

#4
Det är otroligt mkt lättare att skjuta och komma i skydd snabbt nu. Det tar mindre än Ã,½ sekund med att luta sig eller rulla mot strafe/krypa i sida som tog 2 sekunder att flytta sig Ã,½ meter i ofp förut. Nu kan man vara fältmässig utan att man blir som en sköldpadda! :)

Dubble0zero

Hur är det skött med kontroller, kan man mappa knappar till de rörelserna?
...000... =)

KeyCat

Du lutar/rullar höger genom att trycka ner SPRINT + HÖGER PIL (i mitt fall) och SPRINT + VÄNSTER PIL om du vill åt vänster.

Kan nämna att jag och Jotte precis gjort en test i MP och det funka klockrent så långt men jag vill även testa på en dedikerad server innan den kommer med i nästa uppdatering.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Dubble0zero

Nice...
Vart får man tag i filerna, det skulle vara trevligt att testa...
...000... =)