Kapitän zur See Beq gegen den Konvoj in AM53

Started by BEQ, April 05, 2005, 17:58:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Control87th

--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

BEQ

Lyckades hamna i Salsams situation idag. Mycket synd att man har med sig så litet ammunition och jag vill ha en större kanon - 88 mm är för litet. 305 mm är lagom. Då behöver man inte 18 träffar innan det börjar hända något.

Nyss nästlade jag mig in i Gibraltars hamn. Hade kört en patrull utanför Portugal och hade mycket torpeder kvar så jag gjorde ett försök. Det var ett totalt anti-klimax. Mycket patruller utanför så man fick smyga in genom hela sundet i låg fart, men hamnen var - tom..... Inte en endaste fet kryssare. :-(

Jotte

Tips,
Skjut 5-6 skott i vattenlinjen på de mindre skeppen och växla sen mål. Vänta INTE på "Target Destroyed" meddelandet för då slösar du ammo. Skepp börjar sjunka betydligt tidigare än så. Om den nu inte sjunker efter en stund, så ge dem ett par skott til och vänta osv. Krävs lite fler för större skepp men använd samma princip.

Finns inga skepp i hamnarna i nuläget så det är rätt meningslöst att riskera att ta sig in där. Förhoppningsvis kommer det i en senare patch som utlovat.

BEQ

Det ska jag prova. Direktriktad lysammunition fungerar också på avstånd under tändning :)

Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Lupson

Suck...härligt spel. Men igår blev jag rejält förbannad då jag fick CTD precis när jag skjutit slut mina sista torpeder och deck gun ammunition. Hade sänkt 12-13 fartyg av varierande storlekar.

Tack och adjöss den patrullen.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

BEQ

Tack Jotte! Tipset fungerade bra. Här är en hel konvoj som jag sänkte. Började med att plocka deras patetiska V&W eskortjagare. Den beväpnade trålaren som också var med åkte maktlös runt medan jag var i u-läge. Därefter fick sig en T3 och T2 varsin torped, liksom två coastal merchants. T2:orna är ruskigt sega. Jag lyckades manövrera mig in bakom trålaren så att hans förliga kanon var i mask och blåste sedan tankarna. Raska killar till förliga pjäsen och sedan dröjde det inte länge förrän trålaren följde med sina skyddslingar. De mindre fraktfartygen följde jag Jottes tips och gav dem några var i vattenlinjen och det räckte i 90% av fallen. T2:an som jag torpederat ville inte ens samarbeta vertikalt efter 20 träff i vattenlinjen, så "I went medieval on him". Till slut blev det så här:

Har provat skjuta direktriktad lys skarpt. Det är riktigt kul. Nu tog jag till lysen igen då en T2 återigen vägrade samarbeta trots två torpeder och rätt mycket HE i vattenlinjen. Den låg och småguppade i nästan två timmar. Sen fick jag nog och gav den lite till eftersom jag hade en ny kund på g. Lyckades aldrig ta mig till mitt patrullområde. Fick drygt 64000 ton på vägen ditt, så det blev medaljer i alla fall.