News:

No significant change

Main Menu

Ny F4 SP2 (& 3?)-skript för Cougar

Started by TrakDah, May 05, 2002, 11:01:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dewe

TheBlock har kommit med en fix som låter Cougarn starta i user mode direkt. Kolla in http://forums.frugalsworld.com/vbb/showthread.php?s=&threadid=21126

Ska testa detta nu...

/Dewe

SledgeHammer

Kika här!
http://www.falcon40.co.uk

Trevlig att utgå ifrån om man vill pilla lite själv =)
Mvh  - Stefan -

TrakDah

QuoteOriginally posted by SledgeHammer

Kika här!
http://www.falcon40.co.uk

Trevlig att utgå ifrån om man vill pilla lite själv =)

Mkt snack, lite verkstad är min kommentar på det skriptet...
Han gör inget speciellt krångligt utan det är ganska standard. Det är däremot ett väl gemontänkt skript ur funktionssynpunkt, till största delen

PS: objektivt :D

/TD

Dewe

Som sagt, det är en bra utgångspunkt. Jag har inte testat den än, men det är några saker som ser bra ut:

* TMS, DMS, CMS och alla andra realistiska knappar funkar som det sägs att den verkliga F16 funkar. Realistiskt så gott det går.

* S3 används till både pinky switch och modifier switch. Smidigt.

* Två hastigheter på radar cursor. Behövs verkligen, åtminstone i SP2.

* Ser genomarbetat ut med avseende på knapp-kombinationer som annars strular i F4. Kvalitet.

Vad jag inte gillar:

* Vissa knappar är ommappade från standard SP2. Varför? I och för sig lätt att ändra.

Ser lovande ut... till SP3, när den nu kommer.
/Dewe

TrakDah

Inte för jag vill slå på egen trumma för mycket, men har du kollat min?

Allt är std som per F16. Där F4 har funktioner som liknar de som finns i F16 har jag lagt dem på samma hatt/knapp.

S3 som funktion/skift: inget jag behövde. Varför använda det om det inte finns behov? Enkelt att fixa programatiskt.

Har inte ännu, men kommer att fixa hastigheter (fler än 2) på radar.

Vet inte vad du menar med "genomarbetad knappkombination" men jag har tänkt till och samlat allt på ett logiskt vis på min.

Obs att hans inte har specifikt A2G-läge...

Det jag försöker ge uttryck för är det du säger (mellan raderna): det är mkt låg kvalitet på skript rent generellt. Många jagar funktioner utan att få funktionalitet. Hans skript är ett sådant i mitt tycke... Och att han gör en lång sälj-text om det hela gör den ju inte bättre :P

Fråga dig detta: behövs nattsikte på HOTAS? Behöver man verkligen trim i F4? Och "Call for SAR and Eject", på HOTAS??? Mycket realistiskt - o-ja!

Jag vet att du sa att det var en god utgångspunkt, och det kanske det är, men jag tror du hittar en bättre på närmre håll - lite får jag väl slå på egen trumma? ;)

/TD

SledgeHammer

Inte kikat på din än nej. Men jag ska. Har du med en snygg grafisk layout? Lätt att se vad som är var på en sån...

En annan kille i betagänget har också petat ihop en Cougar profil, han har även en keymap som samlar ICP på numpad, det gillar jag och ska använda mig av.

Och jagstangs version är rätt OK i sig tycker jag faktiskt även om jag kommer att ändra en del saker =)
Mvh  - Stefan -

TrakDah

Jag har ingen snygg grafisk layout - det är försäljning :)
Jag säljer kvalitet - inte paketering ;-)

Skämt åsido, nej jag har inte gjort nän sån, inte förän jag anser att den "landat"... Det blir merarbete jag hellre lägger på att jobba med skriptet...

I mitt skript har du ICP-kommandon med, du kan "trycka" up/ned och den 4-riktade stegningsknappen. Är inte ICP på Keypad std i F4 (med ctrl eller nåt intryckt)?

det jag absolut inte gillar med Jagd:s är att han har vyer på 2 hattar och att han inte har A2G läge och att vissa besläktade kommandon är spridda på olika håll på HOTAS:n (vad har Radar och Uncage gemensamt?)

/TD

SledgeHammer

Jag säger till när jag gjort en egen =)
Mvh  - Stefan -