News:

No significant change

Main Menu

Hangarfartyg

Started by Ickx, March 20, 2005, 23:41:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ickx

#16
Du har fel. D är för attack, tactical air control, forward air control och reconnaissance squadrons :-OO

Edit: För att förtydliga. Du hade fel därför att du var osäker, jag var säkrare på min sak så därför hade jag mest rätt även om jag hade fel.

Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Magnus

#18
Låt oss reda ut det här då.

från: http://www.globalsecurity.org/military/library/policy/navy/ntsp/FA-18_d.htm


F/A-18A/C. The F/A-18A/C is operated by a single Pilot and provides Navy and Marine Corps carrier and shore-based fighter/attack support to the fleet.

F/A-18B. The F/A-18B is a two-seat trainer version of the F/A-18A.

F/A-18D. The F/A-18D is operated by a single Pilot and a Weapons Sensor Officer (WSO) and provides Navy carrier and shore based strike-fighter support to the fleet. The F/A-18D (USMC) is operated by a Pilot and a WSO and provides the Marine Corps with reconnaissance/fighter/strike support to the Fleet Marine Force.

F/A-18E. The F/A-18E is operated by a single Pilot and provides Navy carrier and shore-based strike-fighter support to the fleet.

F/A-18F. A Pilot and a WSO will operate the F/A-18F. The F/A-18F will provide Navy carrier and shore-based reconnaissance strike-fighter support to the fleet.


F/A-18F var operativ från runt 1999-2000 verkar det som.

Obizzz

och filmen utspelar sig 1996 har jag för mig
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Lupson

Såg slutet av "Behind Enemy Lines" i helgen. Verkade fånig på en hel del punkter, men jag anser att dom åtminstone har fått till Balkan-miljöerna bra.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

Det som till slut sågar sönder filmen i bitar är Owens lilla löptur mellan en massa truppminor som löses ut med snubbeltråd. Jag tror fan att han lyckades trampa på varenda lina och ändå smäller minorna fint _bakom_ honom!? Blah... :-OO
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Magnus

En liten del utav mig kan dock ibland le lite ibland då jag tänker på att i filmen är det han i baksits som är hjälten och inte han i framsits.

Phlerp

QuoteOriginally posted by Lupson


            Såg slutet av "Behind Enemy Lines" i helgen. Verkade fånig på en hel del punkter, men jag anser att dom åtminstone har fått till Balkan-miljöerna bra.
Som att skurken har blåvit träningsoverall eller? :D