News:

No significant change

Main Menu

Dual Core

Started by SledgeHammer, February 08, 2005, 07:59:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SledgeHammer

Mvh  - Stefan -

griffin

snappahead

KeyCat

Japp, jag tror det kommer att hända mer detta året än vad de flesta egentligen tror, skall bli skoj och se hur det hela utvecklas.

Kanske inte direkt gagn för FPS ökningar i nuvarande simulatorer men ändå, jag menar dual core processorer, 64-bitar etc...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

SledgeHammer

Jag sitter och väntar på min Athlon64 jag... *gaaaaah*

Vad det gäller dual core tror jag nog att det får gå ett år till innan det kan bli intressant för hemmanissen, antagligen blir de hiskeligt dyra i början och sen var det ju det att applikationerna (spel) ska stödja flera processorer också. Hoppas att det finns en fin, billig och snabb S939 dual core Athlon64 om ett år när jag börjar tycka att processorn jag väntar på är på tok för seg =)
Mvh  - Stefan -

KeyCat

Tror helt klart att 2005 kommer att bli året för övergången från 32-bitar till 64-bitar på riktigt. Det har varit på g länge men utan 64-bitars Windows XP har det inte fått någon fart.

Håller med dig vad det gäller dual core och det kommer att ta tid för spel/simulatorer att anpassas. Det är ganska stor skillnad att skriva program för multipla processorer.

Som det ser ut idag blir det någon typ av AMD 64-bitar den dag jag uppgraderar...

/Christer (a.k.a KeyCat)
>> It's all about teamwork! <<

SledgeHammer

Och det där med 64bitar är lite väl hypat det med. Saker går inte direkt fortare bara för att man blammar dit lite fler bitar. Men visst ska det bli trevligt =)

Sen tänker jag inte köra Windozzze som huvudOS men det är en annan femma... (BSD)
Mvh  - Stefan -

Mr_Pyro

Villken tur att Falcon4 är proggramerat med trådar (threads) så man tjänar faktiskt på att köra med dubbla kärnor..
Körde personligen F4 med 2x celeron 300@450 i NT4 när det begav sig....

mvh
/Mr_Pyro

SledgeHammer

T.o.m. M$ verkar vakna till och fundera på multitrådning i nästa DirectX.
Mvh  - Stefan -