News:

No significant change

Main Menu

Fighterstick

Started by ThunderBoy, February 04, 2005, 13:19:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ThunderBoy

Tjena.
En fånig fråga, men eftersom jag inte verkar kunna verifiera det någon annanstans...

Har CH Products Fighterstick twist handle eller förutsätts man använda pedalerna för att sköta rodret?
.thunderboy
-facilis descensus averni-

Obizzz

jag är rätt säker på att det inte finns twist handle men jag har aldrig testat nån.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Flowden

Ch products har just nu 3 stickor: Fighterstick USB, Combatstick 568 USB och Flightstick Pro USB.
Eftersom de har ett litet gasreglage så skulle du faktiskt kunna använda det som ett roderreglage i värsta fall.
Ingen av dessa har twist handle. Det är bara att gå in på deras hemsida:
http://www.chproducts.com/retail_flash/index.html och ta en titt på deras utbud och funktioner.
Ett annat bra ställe är http://www.ch-hangar.com/news.php
det är här du kan få svar på alla dina frågor gällande gamla och nya ch-products produkter.

Har själv deras gameport produkter: Pro Throttle och Force FX som används tillsammans med Elite Rudder Pedals från Thrustmaster.
Om du vill ha byggkvalite och inget strul så skall du välja CH. Fast det gäller ju också att hitta något som passar en form/funktionsmässigt.

Den nya saitek x52:an har twist handle.. men det verkar som kvaliten har sjunkit rejält sen x45:an. De har tom officiellt sagt att folk får anpassa sig till "defekterna". Har varit en stor rusch av folk som lämnat tillbaka dem/reklamerat dem.

Obizzz

Jasså jag tyckte X52:an verkade ha bra kvalité för priset men jag har ju bara snabbfingrat på  ett par st under lanet. Själv har jag en cougar med realsimulators force mod.
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

Horizon

QuoteOriginally posted by Flowden
De har tom officiellt sagt att folk får anpassa sig till "defekterna". Har varit en stor rusch av folk som lämnat tillbaka dem/reklamerat dem.

Var har du hört/läst detta? Är intresserad av stickan i fråga och är bara lite källkritisk. Läser vetenskapsfilosofi i skolan just nu och man blir nästan lite skadad av allt ifrågasättande... ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Obizzz

De här på forumet som köpt den verkar nöjda iaf. RedRiver och RedOne som jag kommer på nu.
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

Flowden

Det här är den fulla texten jag såg. Källa följer efteråt (dock vet jag inte den personens källa):

"Thanks Michael. Please see my return PM.
Metal , plastic, is probably like talking about apples, oranges, and bananas when it comes to joysticks.
Cougar has issues.
My old MS Twisty Treat has only 1/4 " (5mm) play in it, after 5+ years of abuse.
The new Saitek HOTAS has been shipping with 1/4" side play and a large dead zone. Saitek reps are telling the "faithful" that the slop is withen spec and the deadzone is a hardware issue and to get used to it. A lot of X-52's being returned for refund.
I removed a Logitec from its box at Walmart. Solid, no play. They also have issues ,if you do the research.
CH has a good track record for holding its precision and showing little wear over time. I have to say that this is not my experience but comes from reading a lot of user comments over the years.
Yep, my budget for toys (scientific devices) is slim like yours. I'll just buy it a peice at a time and hope to get at least as good service as the old stick."

Och länken: http://www.ch-hangar.com/forum/index.php?showtopic=1606
Meddelande nummer 10 uppifrån.

Har själv en hel bunt med HOTAS... bl.a. X45:an ... funkar bra:D
Har dock sneglat ett tag på Cougar:n... men jag har ju redan 5 throttles, 5 stickor och 1st rodisar:P

Horizon

Ok, det säger ju egentligen inte så mycket, men jag ska ha det i åtanke när/om jag kikar närmare på en X-52. Alltid bra att vara packad med argument och tips när man ska handla, vare sig det handlar om att köpa sig en BMW 525 Touring E34, eller en joystick. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names