News:

No significant change

Main Menu

Nosig 2.0 i drift!

Started by Lupson, February 02, 2005, 21:49:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Obizzz

jag testar designen för IE och Firefox och det ser lika ut i båda med undantag för att FF gömmer scrollister när de inte behövvs
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Horizon

Designen är kanon måste jag säga. Rätt färger och bra upplägg, men som jag sa innan så tycker jag att texten är väl liten. Är det för att jag kör 1280*1024 i upplösning på min TFT eller har du bara valt att göra texten så liten?

Sen en sak till. Vissa länkar är placerade på ställen där man inte ser dem utan att leta lite. Tänkte till exempel på länkarna "Info, Artiklar och Spelstandard" under "IL-2 Pacific Fighters". Går det inte att placera såna länkar på ett ställe där man lite mer intuitivt letar?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Obizzz

hmm det där är egentligen luppe som lagt dem där.. var letar man? Skitsvårt att hitta nåt ställe som är bra men jag kan nog inte flytta runt dem alltför mycket utan att be luppe om hjälp. Angående texten får du nog skaffa glasögon jag kan läsa den utan problem i 1280x960 den är bara något mindre än forumtexten.. men jag frågar då om det är fler som tycker den är för liten isåfall är det ju kanske läge att ändra...
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

Horizon

QuoteOriginally posted by Obizzz

hmm det där är egentligen luppe som lagt dem där.. var letar man? Skitsvårt att hitta nåt ställe som är bra men jag kan nog inte flytta runt dem alltför mycket utan att be luppe om hjälp.

Jag ska se om jag kan hitta några bra exempel på andra sidor på nätet.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Control87th

Är det fortfarande så att admin inte fungerar i IE, testade logga in men får meddelande om detta och avstod från potentiellt skadliga tester :D :-OO
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW

Obizzz

att lägga till nytt material är ofarligt problemet är att den inte lyckas läsa in gamla artiklar om man försöker editera... så ska du bara skriva dit nåt nytt funkar det i IE också tror jag det är iaf ofarligt att testa. Firefox kan ju även testas jag har faktiskt gått över till den nu.
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

griffin

Firefox rekommenderas. Det är förstås en smaksak men de flesta borde i alla fall ge det ett seriöst försök innan de säger mu eller bä. Vet själv hur lätt det är att nöja sig med nåt som funkar ganska bra...

Problemet är väl att en läsare som följer de standarder som finns inte kan visa sidor korrekt eftersom många sidor är skrivna i program av MS. Dvs, är man störst är man standarden, oavsett vad andra säger. Det kanske är mycket skröna över det påståendet men lite relevans har det trots allt.

Hur som helst, Nosig sidan blir bara bättre och bättre! Stilren, snygg och funktionell. Lysande jobb med designen och återigen lysande jobb av Luppe... kul att se att det händer grejer!
snappahead

Mr Jim

Grifin>Håller med, var tveksam till firefox, nu kör jag det och thunderbird(mail-klient)..bara för adblock tillägget är firefox värt att testa så satans suveränt :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com