Äntligen riktiga tracers!

Started by KeyCat, January 10, 2005, 03:42:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

En briljant snubbe vid namn Wolfbane (Svensk förövrigt) har lyckats fixa en av de mer irriterande sakerna i gamla hederliga OFP...

Nu är det slut på de där gröna och röda "laser strålarna" till tracers. Med Wolfbane's script blir tracers betydligt snyggare och mer effektfullt eftersom de nu även kan ricochetera :D

Håller på att uppdatera mina NOSIG Mission Templates så att de även använder detta coola tracer script! Har tyvärr inga screenshots att visa men effekten av dem bör ändå upplevas, så mycket bättre är det!!!! Speciellt när det är mörkt...

Kan säga såhär, min personliga "kravlista" på OFP mission ser nu ut följande...

 NOSIG Standard Pack 1.xx
 GroupLink II scriptet
 JAM2 High Dispersion ammo på AI infanteri
 Wolbane's tracer script (default tracers OFF)
 TACTEvent scriptet
 Kegety's Spectator script

Allt detta blir inbakat i ovan nämnda mission templates....

Till Jotte: Innan du säger något skall du testa den version jag har nu! Tracerna träffar mitt i prick och är definitivt inte bara ögon godis ;)

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Jotte

Ja du gjorde det inte lättare med att inte referera till vilken version/fil jag behöver för att testa det du filat till på dem. :p :D

KeyCat

#2
Lite svårt för den versionen existerar för närvarande enbart på min hårddisk ;)

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Jotte

Har nu testat ihop med KC och måste säga att det är en god förbättring över standard ofp spårljusen. :) Inte perfekt men det ger ändå användbara effekt och en god atmosfär, särskilt på natten. Återigen har KC visat att han är överjävlig på skriptning. :D

KeyCat

#4
Skoj att även Jotte gillade de nya tracer effekterna, håller med att det inte är 100% perfekt men vad är egentligen det? Med de begränsningar den snart 4-åriga OFP motorn trots allt sätter är jag överraskad av resultatet... För mig är det en betydlig förbättring över BIS default laser pekare :D

Vad det gäller scriptningen så är det Wolfbane som skall ha all credit inte jag! Jag har bara filat lite och "NOSIG anpassat" hans eminenta script...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

granQ

det är ju lite stressigt när man blir beskjuten, tyvärr finns det begräsningar och lite jobbigt när man sätter dom för lite press, tex skjuter en jävla massa med shilka så kan några spårljus "fastna" eller falla ner framför vagnen så att säga.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

KeyCat

#6
Quotedet är ju lite stressigt när man blir beskjuten,

Självklart blir det stressigt om man blir beskjuten och detta är ändå bara ett spel/sim :D

Måste också tillägga att ni två "va ena kräsna dj-lar"  ;) :D

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Salsam

#7
Efter testerna härrom kvällen med dig KeyCat har jag funderat mkt på något bra sett att göra (de redan bra) spårljusen bättre och mer verklighetstrogna...

Därför postar denna lilla film så länge och bjuder upp dig till Halmstad nästa vecka för att vara med på KSP90 skjutning på ett skjutfält :D

Vill inte öka pressen på dig, men nu väntar flera folk, här på regementet, på att få se resultaten av realistiska spårljus i OPF :-OO