News:

No significant change

Main Menu

LAN: Vi regnade bort.

Started by griffin, January 09, 2005, 10:11:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

ft

Vi kan konstatera att det blev en blöt tillställning!

Hade tur och allt kör, lite skrämskott med spontana avstängningar när jag kom hem men berodde förmodligen på brådska och kalla komponenter snarare än blöta dito.

Kändes trist att lämna lokaler som såg ut som de gjorde men när det regnar från taket är det bara att erkänna sig besegrad.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

griffin

Kan rapportera att Norrköpingsbilen nådde hembasen utan incidenter. Ett visst bortfall av passagerare förekom dock. De pratade nåt om att de skulle hem, vet inte riktigt vad de menade :D

Har inte hunnit testa burken än (!) men oddsen är väl ganska goda då den klarade sig undan vatten vad jag kunde se. Vet dock inte vad de kortslutna grenkontakterna som stod och rök kan ha gjort med t.ex. nätagget.

Det var en tämligen udda syn att åka hem. Hela skogspartier låg som plockepinn, flaggstänger på sned, varannan vägskylt låg som hopknycklat papper längs vägarna och bråte överallt. Krigszonen var med andra ord inte begränsad till där vi släppte bomber och granater under LANet.

Som en sista påminnelse om naturens nycker hindrades vi att äta längs vägen då restaurangen vi stannade vid var utan el och således stängd. Först vid Jönköping hittade vi ett etablissemang som uppfyllde våra kräsna magars krav.

Jag återkommer i dagarna två med en utförligare LAN-rapport, de som känner att de har nåt att skriva om själva spelandet skicka ett PM asap. Fler bilder utlovas med inom kort.

Och datorer i all ära, vi får tänka på RedOne och Swebeast som får vada på jobbet i morgon :-OO

Hur som helst, tack för ett fantastiskt trevligt LAN, gästfriheten var stor och det var trevligt att träffa alla. Jag hade skitkul och kommer inte bara försöka öva på att starta från hangarfartyg i fortsättningen, kommer även att se hur långt jag kan komma med att starta Falcon och när jag tröttnar på det blir det OFP! Där har jag nog fastnat rejält efter denna helg! :D

Tack än en gång RedOne och alla som gjorde LANet till vad det blev!

mvh Griffin/Jens
snappahead

Brat

Är inte det bästa att se till att sakerna torkat ordentligt innan man släpper på ström, annars kan ni ju lika gärna slänga in lite skruvmejslar i datorn och se vad som händer!?
-Brat

Obizzz

jo därför plockade jag isär sånt som varit blött och hårtorkade ordentligt.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

KeyCat

#20
Tråkigt att höra om vatten incidenten på LAN'et!

Själv fick jag vackert ligga pall hemma i sängen med feber och huvudvärk som dock släppte under lördagen men då var det som bekant full storm/orkan här nere i de sydligare delarna :-/  Nåväl, skall väl inte ha samma otur två gånger på raken???

Quote
Är inte det bästa att se till att sakerna torkat ordentligt innan man släpper på ström, annars kan ni ju lika gärna slänga in lite skruvmejslar i datorn och se vad som händer!?

Faktum är att om det varit riktigt blött så gör man bäst i att dela prylen helt och tvätta alla kort och kontakter med lämplig vätska (typ perkloretylen el. dyl) och sedan se till att allt torkar ordentligt innan man monterar ihop det. Annars kan det uppstå skumma fenomen längre fram med salt/kalkavlagring och ärjade kontakter.

Ett j-vla jobb jag vet men om det är en dyr pryl som badat är det värt det!

Quote
Någon som vet om det är några omständingheter som kan göra att de kan slingra sig undan att betala detta?

Loke, jag är ingen expert men inte alla försäkringar täcker olyckor orsakade utav en "act of god" utan du får helt enkelt hoppas på att din gör det. Detta bör framgå utav ditt försäkringbrev. Hoppas det löser sig för alla som råkade illa ut....

Verkar dock som att LAN'et blev lyckat trots att förutsättningarna var aningen sämre än förra gången och om inte ctrl lyckas få igång Falcon 4 lyckas nog ingen!

PS: Griffin, ser fram emot LAN-rapport och fler bilder. Lite tröst till oss som av en eller annan anledning inte kunde komma denna gång....

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Bax

#21
Ojojoj.... vem kunde ana att nått sånt skulle inträffa !
Jag har för mig att RedOne nångång nämnde att byggnaderna var förstärkta för att tåla lite tryckvåg ??

KeyCat: jag undrade just vart du blev av ? själv gjorde jag och Trix(Maverix) ett endagsbesök på Fre. (bra tajming).
Control hade förberett för falcon i FreeFalcon tappning men denna version var inte helt stabil. Vi hade säkert kommit i luften om vi kämpat och bytt till en mer beprövad version men vi beslöt att få lite flygtid med PF istället för att trixa med installationer.

Det var en mycket trevlig tillställning och som vanligt ett stort tack till RedOne som skötte allt perfekt och ett speciellt tack till Torsten som lät oss prova sin SK60 skapelse.

mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Lupson

WDA (Water Damage Assessment):

Skärmen gick jag över med hårtork någon timme och den fungerade fint sen. Musen var ok, däremot var tangentbordet helknasigt..så länge det fungerade.

Mitt huvudbry är burken, som man de facto kunde hälla brunt vatten ur. Jag har plockat väck det brända nätagget och torkat den ordentligt, men jag ser tydliga kalkavlagringar på moderkortet.

Kan Keycat el. likställd personal rekommendera något som går att rengöra med som går att tjacka på ICA el. motsv? Aceton har jag hemma.

Annars får jag också tacka alla medverkande för ett riktigt trevligt LAN!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

griffin

Inga skador här iaf, burken tickar på som aldrig förr. Skall ner till CO och skaffa ny grenkontakt, inte så sugen att använda en som stått i vatten.
snappahead