Kommer inte till LAN:et

Started by deBug, January 05, 2005, 17:05:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Control87th

Lugn... Det kommer att ordna sig!!!
Redan med min och Lupsons hub har vi 19-20 portar... Vi har en Falcon/TS server, PF och OPF får vi köra på någons burk om vi inte har en duglig server. (Vi får väl turas om att stå över i värsta fall)

Har ni inte fixat tekniken innan jag dyker upp (16-17) så fixar jag allt då :D
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW

ft

Lasse,
inget skall behöva ställas. Har vi 16 portar är vi nästan där, får ett par pers till med sig hubbar så är det kirrat.

Ta med alla hubbar/switchar ni kan få loss, gott folk. 10 eller 100 Mbps, 10 är bättre än inget! Gärna långa TP-kablar också, jag har ingen längre.

(Vi blir lite senare än planerat)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Lupson

Räcker en AMD 2000+ med 384 mb PC133 att köra Ofp el. PF med? Isf kan jag plocka med min gammelburk som server.

Jag tar också med mig 2 st PCI-grafikkort till Docs tilltänkta server. Dock så är dom minst sagt lastgamla (Matrox Millennium och Voodoo1) så om någon har något modernare liggandes (TNT2 t.ex.) vore det nog bra att ta med sig. Ni som minns den gamla goda tiden vet att Voodookortet måste kopplas till en "vanligt" PCI-kort.

Det är en hubb jag lånat från jobbet. 10/100 mbit och 16 portar. Jag har även en kabel med som man kan koppla ihop den med annan hubb utan TP-kabel, om det nu är något att hurra över.

Givetvis fixar vi detta. Jag är ingen fena på nätverk å sånt men jag är helt övertygad om att vi fixar det!

Edit: Med tanke på materielbristen kommer jag försöka åka så tidigt som möjligt imorgon bitti. Jag är definitivt på plats före 12:00 imorgon.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

granQ

har två nätverkskort i datorn och kan sätta in ett tredje om det jätte kniper så kan jag köra nätverksbryggor.. blir inte 100 mbit koppling då men bättre än 10 och funkar för spela spel.

har inte så mycke nätverkssladd men min personliga är typ 15 meter så man kan placera mig någonannanstans om så behövs ;)

packa in vad ni behöver i bilarna och fyll resten med "kan vara bra ha" saker.. så löser det sig garanterat.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Control87th

Precis snackat med doc på TS :D :D :D Med Lupsons kort (eller bättre) så har vi ju en grym server... vi är home free med råge :D
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW

Obizzz

appropå det jag tänkte att jag skulle lånat hem en nätverkskabel på jobbet idag men glömde givetvis det :-OO

Så jag vore tacksam om jag kan låna en :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Control87th

Tar med mig tre TP-kablar varav en på 20m
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW

Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004