News:

No significant change

Main Menu

X-plane

Started by griffin, January 02, 2005, 20:34:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

griffin

Var det inte "NMEA string output" som ni gillade med Silent Wings? Kommer i X-plane 8.04 verkar det...

Jaja, ni som vill kan ju få pröva skarpa versionen på LANet innan ni bestämmer er :D
snappahead

Control87th

Beställde ni 8an gemensamt?
Jag är nog också intresserad om det inte är försent. :)
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



griffin

Vi sa att vi skulle avvakta tills de släppte version 8 med enbart version 8 scenery. Just nu skeppas de med version 7 scenery för allt utom USA. Detta skulle ske strax efter årsskiftet.
snappahead

granQ

grym simulator med allt som är möjligt.. helt sjukt att mircosoft kan fortsätta sälja men där ser man hur "viktigt" det är med reklam osv.

Dock så tröttnar jag nästan samtidigt som jag har startat det, men skall ha det installerat på datorn så får se om man kanske tar till sig det hela allt eftersom.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

griffin

Jo, jag är själv väldigt kluven.... ena stunden älskar jag det, nästa tycker jag det är skit. Vad som stör mig är det (i min mening) irriterande och bitvis amatörmässiga gränssnittet. Fast visst, det är en simulator, inte ett GUI i första hand.

Sedan tycker jag nog att det finns mycket funktionalitet som saknas för att det skall kunna konkurrera på allvar med MSF. Reklam sa du, absolut. Men vad MS säljer på är också ögon godis. X-plane är snyggt men på flera plan har det en bit kvar. Billiga poäng kanske, men de räknas in om man räknar försäljning.

Version 8 är dock ett stort steg framåt, framför allt på sceneryfronten, det måste erkännas!

Apråpå att irritera sig över simmar... kan det vara en slump att inga Airbusplan finns med i MS från början? :D
snappahead

Obizzz

Fast MSFS UI:t suger ju nåt fruktansvärt tycker jag men jag har inte testat X-plane men inte kan det vara mycket värre? :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

griffin

Förvisso inte. Men de suger på olika sätt :D
snappahead