NOSIG's eget SEOW Air-War?

Started by KeyCat, December 09, 2004, 17:10:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Med ft's introduktion och efter att ha läst igenom features listan på SEOW (se denna tråd) verkar SEOW nästan för bra för att vara sant... Detta är vad många av oss drömt om i "evigheter" men som aldrig tidigare riktigt förverkligats av någon förrän nu! Självfallet dyker följande frågor upp....

Om SEOW visar sig vara så bra som det låter finns det intresse att någon gång framöver dra igång ett eget SEOW Air-War här på NOSIG? Lite mer specificerat...

1. Finns tillräckligt många intresserade så vi kan "befolka" bägge sidorna (man skulle kanske kunna tänka sig utmana någon annan squad/grupp)?

2. Kan vi komma överens om lämpliga inställningar (cockpit ON/OFF, padlock ON/OFF etc. etc.) som passar alla/de flesta?

3. Finns de tekniska resurserna (dvs server med lina)?

Finns säkert fler saker att diskutera men ovanstående kan vara en bra start...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Rivvern_

Det låter riktigt bra. Men ett stort problem för mig är tid. Jag har bara bredband på helgerna och vissa onsdagar. Och då finns det andra som behöver min tid med.

Jag skulle nog inte kunna vara med regelbundet...    :-(

Lupson

Jag kör en hel del Il-2 offline nu iaf...har klart mer tid att flyga/spela/pilla naveludd nu off-season.

Server? Tror varken brandväggen eller chefen på jobbet hade gillat det hela...tyvärr...
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

ft

Måste uppgradera lina innan jag kan hosta särskilt mycket... tror jag... vore kanske värt ett försök vid tillfälle! Skall prova dra in den fristående servern på laptopen och se om den går att kombinera med SEOW!

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

KeyCat

Hej ft,

QuoteSkall prova dra in den fristående servern på laptopen och se om den går att kombinera med SEOW!

Tror inte det går eftersom SEOW skapar co-op mission och den dedikerade servern stöder enbart dogfight missions (om jag minns allt rätt?). Inget stort problem eftersom man i dessa "co-op mission" kan flyga på bägge sidor och på så sätt ändå få Blue vs Red.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<