LO:FC Features and Enhancements

Started by KeyCat, December 09, 2004, 16:15:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

F16_Filur

För att lämna min ironi över ubiforumen (det blev nästan lite för realistiskt)... med FC verkar de göra precis rätt, nämligen något helt annat än att sänka kvaliten för att träffa en så bred publik som möjligt, försöka bli kompis med alla, vilket inte vinner respekt i något läger. Den strategin brukar också hänga ihop med att inte fullfölja en idé fullt ut, och tvinga ut det på marknaden innan det är klart. Ser inget försvar i det, bara dåliga beslut. En marknad som kräver dålig kvalitet för att fungera måste ju till slut förstöra sig själv. Jag undrar vad som driver dem som höjer rösten för det rätta i att anpassa sig efter den?

Sen tycker jag visst man kan jämföra F4 och LO, på så sätt att båda simmarna skulle kunna dra nytta av varandras många olika idéer. Är det inte rätt märkligt att det inte har kunnat diskuteras på ett konstruktivt sätt på de olika forumen? Det tydliga med LO var ju att simulatorns potential var kraftigt tillbakahållen pga av enbart dåliga skäl (något man förhoppningsvis slipper med FC) och det var antagligen detta som blev så pinsamt uppenbart när jämförelserna gjordes. Det är helt sjukt att det finns folk som inte klarar av att erkänna det, utan tar det som en personlig förolämpning.

Om varje simulator har en grundläggande idé, så verkar det som att "man" avvek kraftigt från den med LO av rent giriga skäl, medan F4 höll sin kurs mycket bättre men inte hann nå fram till 100% före release (också pga giriga skäl). Jag tycker Griffin tänker helt rätt med sin punkt 2.

Oden

bra sagt Filur.

(eller menade jag "skrivet"?)

F16_Filur

Tack.. har ännu inte "speech to print" :p

http://www.diesimfanboi.com/

QuoteThere was a time, many years ago, where simmers were nerds, and it was good.

QuoteDon't you dare make a disparaging remark about their "precious" or you will face a never-ending line of internet thugs that have nothing better to do than to personally attack you and your opinion.

:D

KeyCat

QuoteDet behövs en ny tråd här snart....

Varför? Simmen har ju varit död sedan länge ;) :p :D

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

F16_Filur

Tramsebyxa... den har bara sovit törnrosasömn i en borg vaktad av elaka simboifan-dvärgar. :-Z

MVH
Tengil

Lupson

Jag var faktiskt uppe och tog mig några vändor i en Su-25 härom kvällen, den är riktigt rolig att flyga faktiskt! Speciellt efter att jag fick pejl på systemet för inmätning av bomb- och raketsläpp. Någon mer än jag som tycker Su-25 ser lite ut som en Sk-60 på steroider?

Sen hann jag också konstatera att mitt gammelgrafikkort, som förvisso hanterar monster såsom Doom3, PF, HalfLife 2, Far Cry etc. riktigt  skapligt, har mycket stora problem att hänga med i Lomac, speciellt då det är lite rök eller explosioner i bild.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

F16_Filur

Jag flyger inget alls, men tycker också Su-25 verkar vara det roligaste och mest genuina alternativet. Fan, de skulle lagt all fokus på det planet och släppt simmen som "Su-25". Det hade varit både modigt och en höjdare!

9500Pro är ett attraktivt kort, synd det inte hänger med.. du får väl hoppa över en generation och satsa på nästa 2000krÃ,´s alternativ. Vad det nu kan bli - 9800Pro har väl fortfarande den platsen verkar det som.