News:

No significant change

Main Menu

Telia ADSL strul...

Started by KeyCat, December 07, 2004, 20:48:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Har haft en hel del strul med mitt Telia ADSL abonnemang de senaste månaderna och tänkte bara höra om det var någon som är drabbad av samma sak?

Problemet är att jag blir sporadiskt bortkopplad från Internet i ca 5-10 minuter och oftast kommer anslutningen tillbaks av sig själv utan åtgärd men ibland krävs omboot av datorn och modemet för att få igång det....

Tydligen skall problemet beröra en hel del abonnenter här i södra Sverige, någon här som upplever samma strul???

Efter att ha fungerat i stort sett klockrent i 2.5 år börjar det nu bli ganska tröttsamt med alla dessa nedkopplingar och jag hoppa Telia får rätt på det inom kort :-X

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

griffin

Jag hade massor med sådana problem men det visade sig vara relaterat till min D-link router. En RMA till D-link och en annan modell tillbaka och allt går klockrent. Trist när det strular.

Kommer nog byta bort telia så fort jag har råd. Och möjlighet... i de här trakterna kan de knappt stava till bredband. :-OO
snappahead

KeyCat

#2
Japp, trodde de första veckorna att felet låg i min ände men efter otaliga samtal till Telia kröp det till slut fram att samma problem drabbade 5000+ ADSL abonnenter här i södra Sverige vilket avskriver fel i min HW.

Min personliga teori (som säkert är fel <g> ) är att de uppgraderat någon utrustning inför de nya  tjänsterna som skall lanseras inom kort som inte lirar 100% med dessa gamla 0.5 MBit modem... Som sagt bara en "teori" men en sak är säker, något har hänt med deras nät i Oktober för det var då strulet började....

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Obizzz

Har inte upplevt några problem här om jag nu kan räknas till södra Sverige :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Horizon

Har inte känt av detta problem här i Gbg. Har Telia ADSL 512 kbit/s sedan många år. Den 22 december från jag dock BBB 10 mbit/s så även om problemet tar sig hit upp är jag lååångt borta då... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Control87th

Exakt mina problem med BBB, de sa att det var en felaktig router... när sedan samma sak uppstod 6 månader senare så sa det att det var en router som uppgraderats och fått problem.
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Fozz

Grannen din (dvs, jag :) har samma problem. Uppgraderade nyligen till Telia 2mbit och nu blir man bortkopplad lite då och då.
Har dock aldrig behövt starta om modemet, det har alltid fixat sig själv efter några minuter.

Förresten Keycat, skulle inte jag bjuda på kaffe nån gång?
Alla generaliserar...


KeyCat

#7
Senaste budet från Telia är att det skall vara fixat imorgon 041210 kl 1400 men det är inte första gången de säger så... Jag hoppas men tvivlar dock....

QuoteFörresten Keycat, skulle inte jag bjuda på kaffe nån gång?

LOL - Det har vi snackat om i två år tror jag utan att vi agerat... Otroligt då vi bor max 50 m ifrån varanda...  Vi måste råda bot på det ASAP, jag skall se till att öppna köksfönstret så det är bara att HOJTA :D

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<