Tips: Rome: Total war

Started by Lupson, October 18, 2004, 23:28:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Fozz

Jag ska lätt köpa det, så fort jag vet att det funkar på min dator. Man får en karta med i manualen, och bara det berättigar ett köp för mig.
Och jag köper alla spel som skiljer sig lite från mängden, eller kommer från Ryssland.
Och jag har som princip att aldrig nånsin köpa ett spel från EA.
Alla generaliserar...


Lupson

Fozz: Inga spel från EA...utveckla resonemanget! Blir nyfiken.

Med EA tänker jag mest på FIFA- och NHL-spelen. Åtminstone förr så uppfattade jag dem alltid som väldigt stabila och vältestade vid release. Men samtidigt har jag börjat ogilla dem eftersom dom dummat ner just de två titlarna etc.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Fozz

EA är för mig tråkiga, välproducerade, ointressanta, vältestade, lättsålda, lättillgängliga spel som bygger hårt på en välkänd licens och grym marknadsföring.
Och EA är väl världens största företag och destu större och mäktigare dom blir, destu mer dom säljer, destu svårare blir det för mindre utvecklare att överleva på att göra lite ovanligare, intressantare, LICENSFRIA spel.
Min personliga onda aning är att om EA får härja fritt kommer dom ta över alla utvecklare i hela världen och tvinga dom producera FIFA och Sagan om ringen spel i all oändlighet.
Slut på nya spelideer och simulatorer.

Ner med EA och Microsoft!
Alla generaliserar...


Horizon

Installerade Rome - Total War. Körde tutorials och några stora slag. Avinstallerade Rome - Total War. Den typen av spel lyckas faktiskt inte hålla mitt intresse vid liv särskilt länge. Det var faktiskt riktigt tråkigt. :p
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Fluff

Tyvärr måste jag meddela att du har fel. Vid den senaste officiella mätningen vid rolighetsinstitutet i Schwiez så noterades 17.5 på rolighetsskalan d.v.s. gott och väl över kalasroligt och nästan på gränsen till hysteriskt (17.9).

Så var det med det :)

/fluff
Odi profanum vulgus, et arceo

Phlerp

Och den dryga kommentaren hamnade någonstans mellan "hysterisk" och "dödligt kul". :D

Fluff - Horizon 1-0

Horizon

Senaste tråkighetsmätningen från Institutet för tråkigheter (av någon anledning baserat i Norge) visar på en tråkighetsfaktor (TF) som närmar sig den övre gränsen för vad som överhuvudtaget är mätbart när det gäller datorspel. Tillfrågade personer svarade att de många gånger hade somnat framför Rome - Total War. Några lät meddela att personer som finner detta spel tilltalande antingen är svårt psykotiskt störda, eller härstammar från den inavlade släkten Geirmundson från Geiteboda strax utanför Narvik. Den norska hälsoministern låter i samband med denna undersökning meddela att han överväger ett totalförbud för Rome - Total War, efter att en galen Centurion (Roald Hermundsen från Trondheim) gått bärsärk i hemkvarteret, beväpnad med en vässad piasavakvast och ett soptunnelock. Även EU förbereder vissa begränsningar i hur detta spel skall få säljas. Dessutom skapar man nu en fond vars medel skall gå till rehabilitering av de djupt störda spelare som inte kunnat hantera Rome - Total War på ett bra sätt. Mentorer som skall tillse att dessa personer inte återfaller i sitt psykotiska beteende har av någon underlig anledning börjat sökas i Göteborg. Låt oss nu bara hoppas att de inte anställer arbetslösa systemvetare med examen (? :p) vid Göteborgs Universitet.

Horizon - Phlerp/Fluff: 10-1

:)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names