News:

No significant change

Main Menu

*GULD!*

Started by Phlerp, October 07, 2004, 15:27:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Horizon

Polaren har en laserskrivare på jobbet som spottar ur sig 220 sidor i minuten. Kan det vara något. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern_

QuoteOriginally posted by Horizon

Polaren har en laserskrivare på jobbet som spottar ur sig 220 sidor i minuten. Kan det vara något. :)

Ja det tror jag!!!  :D :D :D

Tror du att han kan fixa några ex?
Det är säkert några mer som vill ha..
Frågan är vad det är värt isåfall..........

PS. Det är väl färg??

EDIT: Han är visst inte färdig med manualen.. det saknas en del kapitel...  Om ni inte har sett sidan kolla in på den.. Står massa nyttiga godsaker.

http://people.ee.ethz.ch/~chapman/il2guide/index.htm

ctrl

Nu har jag ca 5 timmar i PF så här kommer en första review :D

The good:
* Att landa på hangarfartyg är krävande och förbannat skoj!!!
* FM är förändrad, planen känns tyngre i luften vilket är bra, planen accar bättre och beter sig allmänt bättre på backen. (Inte flugit de gamla planen ännu så vet inte om det är en generell fix)
* Markgrafiken har fått sig ett lyft.
* Den dynamiska campaignen gör att jag står ut med att inga servrar på nätet kör PF ännu.

The bad:
* Vindens påverkan är fortfarande fel.
* AI fi är tristare än i FB (De siktar perfekt men tar aldrig korrekt lead vilket innebär att man kan kurva med fi hur länge som helst utan risk bara man håller en hyffsad belastning, å andra sidan så innebär detta också att de siktar överdjävulsk bra om de kommer rakt mot eller efter dig och om du av någon anledning flyger långsamt så knäpper de dig direkt)
* AI gunners och AAA är också värre, AAA skjuter oftast på kortare håll vilket kompenserar lite men bakskyttar i fi-plan är helt sjuka. (Det blir liksom fel när man inte är det minsta rädd för ett par zero men man får stora skälvan av att tvingas attakera ett lätt bombplan med bakskytt)

Totalt sett är mitt betyg rätt bra, det är inga revolutioner, hade det inte varit för hangarfartygen så hade jag sett det som en patch men hangarlandningarna är riktigt jävla skoj.  
Control
87th Stray Dogs VFW

Obizzz

När jag läser det där börjar man fundera på vad maddox håller på med, i någon av patcharna till FB eller om det var ACE så sänkte de ju träffsäkerheten från skyttarna och nu är den höjd igen?!

Om IL-2 nu är så perfekt som maddoz hävdat hela tiden varför ändra då flygmodellen och annat mellan varje patch?! :D

Korrekt lead har AI:n haft problem med rätt länge, har alltid varit så att man kan ligga på lagom belastning hela tiden så missar de.

Jaja det slutar nog med att jag köper detta också :p :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Horizon

QuoteOriginally posted by RedRiver

QuoteOriginally posted by Horizon

Ja det tror jag!!!  :D :D :D

Tror du att han kan fixa några ex?
Det är säkert några mer som vill ha..
Frågan är vad det är värt isåfall..........

PS. Det är väl färg??

EDIT: Han är visst inte färdig med manualen.. det saknas en del kapitel...  Om ni inte har sett sidan kolla in på den.. Står massa nyttiga godsaker.

http://people.ee.ethz.ch/~chapman/il2guide/index.htm

Jaså, jag trodde du satt och skojade... hehe... tror inte jag kan be honom om det. Det gör inga såna jobb på hans arbetsplats. ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern_

De e lugnt, han e ju ändå inte färdig med den...
Skickadee ett mail och uppmuntrade honom så han joobbar lite fortare...

Rivvern_

QuoteOriginally posted by ctrl

Totalt sett är mitt betyg rätt bra, det är inga revolutioner, hade det inte varit för hangarfartygen så hade jag sett det som en patch men hangarlandningarna är riktigt jävla skoj.  

Japp.. HÅller med...   :D :D :D

Ickx

Är det bara jag som aldrig borde få tillåtelse att sitta i cockpit eller är det svårare att komma iväg från fratygen än landa på dom :D:-OO Trodde det skulle vara svårare att landa faktiskt, kanske bara jag som är duktig, men har ju hänt några gånger att man lämnat landningsställen i vattnet men fångat linan :p