News:

No significant change

Main Menu

Group Link II 1.72

Started by KeyCat, October 07, 2004, 13:33:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Har uppdaterat Group Link II scriptet och nytt i denna version är bland annat att fiende AI'n nu hånar en med diverse skällsord när de upptäcker en...

Group Link II 1.72

En hel del förändringar har gjorts så om ni uppdaterar äldre uppdrag läs README.TXT!

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

granQ

QuoteOriginally posted by KeyCat


            Har uppdaterat Group Link II scriptet och nytt i denna version är bland annat att fiende AI'n nu hånar en med diverse skällsord när de upptäcker en...

Group Link II 1.72

En hel del förändringar har gjorts så om ni uppdaterar äldre uppdrag läs README.TXT!

/Christer (a.k.a KeyCat)

hehe, nästan teleparti. tänkte på det på jobbet idag "måste få keycat fixa så ryssarna säger saker när dom blir beskjutna osv.. få göra när jag kommer hem"

Bra fixat, saknar nästan mest i OFP att alltid så tyst under striderna, man skall höra folk som ropar ordrar osv..
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

KeyCat

Har försökt lösa detta några gånger tidigare men utan att lyckas! Fick dock ett "eureka" tillfälle för några veckor sedan och lösningen visade sig vara enklare än jag först trodde :p

Har gjort så att endast grupper som är större än 4 är kaxiga och hånar en, känns inte rätt att ett välplacerad sniper team röjer sin position genom att skrika eller slänga rök ;)

En liten begräsning är dock antalet inbyggda ryska/engelska uttryck. Tror det finns 15 olika så efter ett tag hör man en del repriser. Ger dock betydligt bättre atmosfär än default i MP.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Shar

Yes! Nu kommer kan man ju äntligen kunna höra "Ljudet av dieselfordon och vodkavrål från terrängavsnittet framför er" på riktigt, så att säga. :D

Dödskul att kunna höra "Vodka!" precis innan man släpper grepen på en Shgr 90. :p
K-k-k-kötta bandlåda! || Amfibieregemente 1 Vaxholm RIP.


Horizon

Hehe, härligt KC! Sånt ger mycket mer atmosfär, precis som musiken i Vietnamuppdragen vi lirade. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Ace

Keycat ditt group link script får mitt huvud att explodera av idéer till nya missions :p
om man har gjort ett coop mission och använt nosig standard addon pack finns det nånstans man kan skicka det eller om man kan skicka till j-star eller roger på msn?
så att dem lägger in det på servern?

KeyCat

QuoteKeycat ditt group link script får mitt huvud att explodera av idéer till nya missions

:D

Quote
om man har gjort ett coop mission och använt nosig standard addon pack finns det nånstans man kan skicka det

Om det är ett färdigt mission med Group Link II så hostar jag det gärna på min simpla web-server...

Quote
eller om man kan skicka till j-star eller roger på msn? så att dem lägger in det på servern?

Tyvärr ingen aning? Har inte sett/hört varken JStar eller Roger här på forumet på länge?

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

KTottE

Hallou hallou, första inlägget för mig här på NOSIG forumet.

Jag har använt version 1.54 av scriptet i mina uppdrag ett bra tag nu, det är otroligt trevligt med AI som faktiskt verkar tänka istället för de hjärndöda zombies man brukar se i OFP.

I vilket fall, jag funderar på ifall man kan ändra klassnamnskollen för fordon, så kan man göra det mer "all-round".

Detta:
? ((typeOf(_tmp) == "Ural") || (typeOf(_tmp) == "UAZ") || (typeOf(_tmp) == "BRDM")) : goto "East_Vehicle"

Kan förmodligen ändras till någonting liknande detta:
? ((typeOf(_tmp) in KEY_EastVehicleTypes): goto "East_Vehicle"

Där KEY_EastVehicleTypes förstås är en array med de olika klassnamnen, då kan man enkelt lägga till egendefinierade namn på samma sätt som man gör med vapenklasserna.

Keep up the good work som det heter på ren svenska :)