News:

No significant change

Main Menu

NOSIG Standard Pack

Started by KeyCat, September 29, 2004, 18:47:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jotte

#72
Nja, BAS ö, Tonal, är på typ 120 mb och har vissa problem, bla så kraschar den dedikerade servrar så jag lät den vara utanför packet.

Det jag missade var bla Combats eminenta HMMWVs.

Jotte

#73
1.12 patchen klar.

Lagt till COMBATS! HMMWVs och Earls US weapons som blev borttagna av misstag vid 1.11 uppdateringen.
Jag får väl skylla på det lilla klåfingriga trollet som bor i min dator.......:-o :D

Länken kommer snart, verkar vara lite problem med filefront för tillfället.
*edit* Ropade hej lite för tidigt, verkar som om det får dröja tills imorgon med att fixa länken. Filefront har underhåll på sina verktyg för tillfället.

granQ

blir det något arma standard pack? tror annars jag fixar en till anrop..

men om det skall göras en till nosig är det lika bra vi join forces och sammanställer tillsammans.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Subroc

vad jag skulle vilja se är en stdpack med lite mer trovärda opfor, dvs lite äldre utrustning inte ka50/su34
mera åt http://forum.armedassault.info/index.php?showtopic=1422&st=0&p=32750&#entry32750

jag hjälper gärna till med det lilla jag kan bidra med.

KeyCat

#76
Quote from: granQ on January 29, 2008, 14:41:09
blir det något arma standard pack?

Med tanke på den ringa (läs obefintliga) MP aktiviteten inom NOSIG är det IMO slöseri med tid.  Kör själv med en handfull utvalda addons/tweaks för eget co-op bruk med polare samt IC-ArmA's addon pack när jag kör MP kampanj där. Vem vet kanske saker och ting ändras framöver men tills dess ligger jag personligen lågt, ingen mening att ödsla tid på att sammanställa/dokumentera/uppdatera något om det aldrig används.

Ledsen om jag låter negativ men det är bara att titta på MP aktiviteten här, det gäller inte bara OFP/ArmA utan samtliga simulatorer (IL-2, F4:AF, LOMAC etc...), och detta trots att det varit/är höst/vinter säsong!

Jag hoppas jag har helt fel men tyvärr tror jag NOSIG's MP glansdagar är över och kanske kan vi delvis skylla på spelkonsollernas framfart? Verkar som väldigt få numera har tid/ork/intresse att sätta sig in i något som simulatorer och ännu färre som sen kör de i multiplayer...

/KC

>> It's all about teamwork! <<

RedOne/ zalzam

FEL Krille!!
Jag kör WWll så det glöder. Med det nya ljudet så får man "stå päls" när ett flygplan drar förbi (ny patch för några dagar sen). ;D
------------------------

Lasse Sandberg

granQ

Quote from: KeyCat on January 31, 2008, 16:45:45
Quote from: granQ on January 29, 2008, 14:41:09
blir det något arma standard pack?

Med tanke på den ringa (läs obefintliga) MP aktiviteten inom NOSIG är det IMO slöseri med tid.  Kör själv med en handfull utvalda addons/tweaks för eget co-op bruk med polare samt IC-ArmA's addon pack när jag kör MP kampanj där. Vem vet kanske saker och ting ändras framöver men tills dess ligger jag personligen lågt, ingen mening att ödsla tid på att sammanställa/dokumentera/uppdatera något om det aldrig används.

Ledsen om jag låter negativ men det är bara att titta på MP aktiviteten här, det gäller inte bara OFP/ArmA utan samtliga simulatorer (IL-2, F4:AF, LOMAC etc...), och detta trots att det varit/är höst/vinter säsong!

Jag hoppas jag har helt fel men tyvärr tror jag NOSIG's MP glansdagar är över och kanske kan vi delvis skylla på spelkonsollernas framfart? Verkar som väldigt få numera har tid/ork/intresse att sätta sig in i något som simulatorer och ännu färre som sen kör de i multiplayer...

/KC



eh, skämtar du med mig.. vi är ju på teamspeak nästan varje dag och häjar för lira Armed Assault.. kolla anrop.se same same som nosig men lite yngre.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

KeyCat

#79
Men Lasse... WWII-On-Line e ju ingen simulator!

Skojjar bara  ;D

Hur många NOSIG'ar är ni aktiva där? Trodde bara det var du som fn var aktiv?

Quoteeh, skämtar du med mig.. vi är ju på teamspeak nästan varje dag och häjar för lira Armed Assault.. kolla anrop.se same same som nosig men lite yngre.

Humm, jag pratade om MP aktiviteten inom NOSIG och om det påstås att den är full av liv och aktivitet så måste vi läsa olika forum (alternativt leva i parallella världar) för jag ser knappt någon MP aktivitet här överhuvud taget (bortsett från EVE-gänget och lite CoH men det är ju inga simmar precis)?? När flögs det senast tex IL-2, F4:AF eller LOMAC här i lite mer "organiserad" form? Tror det är flera år sedan...

Jag vet att ni Anrop'are är mer aktiva när det gäller ArmA och kanske det blir så att jag söker mig dit så småningom (tror jag skall vara reggad) för här är det inte mkt som händer.... För närvarande lirar jag lite co-op's halvregelbundet med ett par polare + att jag joinade IC-ArmA i höstas vilket täcker mina ArmA MP behov under detta vinterhalvåret ;)

/KC

>> It's all about teamwork! <<