NOSIG Standard Pack 1.00 på G!

Started by KeyCat, September 22, 2004, 00:45:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Det har länge snackats om ett gemensamt addon pack och att slippa ägna de första 30-45 minuterna på att kolla så att alla har samma/rätt addons nedladdade/installerade kommer alla nog att uppleva som enbart positivt.

Jotte (och i viss mån jag) har den senaste tiden testat och gallrat bland gräddan av tillgängliga OFP addons. Vad vi nu har är ett (i vårt tycke) bra grund pack att bygga vidare på och målet är att (eventuella) uppdateringar/tillägg sker med minst 2-3 månaders mellanrum.

Alla kommer säkerligen inte att bli 100% nöjda med valet av addons men vi har försökt att göra vårt bästa och riktlinjerna har varit följande...

- Välja ut ett fåtal av de som håller högst kvalité (de bästa av de bästa).
- Undvika addons som befinner sig i "Beta".
- Balansera east/west/resistance så gott det går.
- Undvika sånt som inte fyller någon bra funktion.
- Möjlighet till variation till de som gör uppdrag.
- Inga "extremt" stora addons med tanke på packets totala storlek.

Ungefärlig storlek idag är ~275 MB packat vilket borde ligga inom gränser för vad ni "pallar" tanka hem. Exakt när den blir färdig kan jag inte säga men det rör sig om max någon vecka. Allt är i stort sett färdigt det är bara en sak som vi måste testa mer för att hitta rätt balans.

Det som sen behövs när NOSIG Standard Pack 1.00 väl är ute är bra och intressanta uppdrag som vi kan lira och min förhoppning är att alla försöker "dra sitt strå till stacken". Själv har jag inte haft tid att göra speciellt många uppdrag utan all tillgänglig tid har gått åt till scriptande men jag hoppas kunna ändra på det framöver.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Horizon

Härligt! Ni gör ett bra jobb båda två! Ser fram mot att tanka hem vår alldeles egen standard och sedan lira lite roliga uppdrag. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

MacLeod

Samma här...

Man drar sig lite för att tanka ner uppdrag från nätet när man måste sitta i timmar och leta efter de addons som krävs.

Ser verkligen fram emot detta paket. :p

KeyCat

#3
OK, Jotte och jag gjorde en del tester idag och det börjar närma sig, räknar med att kunna släppa NOSIG Standard Pack 1.00 efter helgen.

Som jag tidigare sagt så när väl NOSIG Standard Pack 1.00 är släppts behövs det göras/moddas bra och intressanta uppdrag som vi kan lira. Ingen förväntar sig att detta sker över en natt men förhoppningen är att alla hjälps åt...

Är fullt medveten att alla inte kan/vill/har tid att lära sig allt kring editorn/script men ett förslag är då att kanske slå sig ihop med någon/några som har den talangen och göra uppdrag tillsammans.

Den som inte kan editera/scripta står för storyn, skriver breifings och annat som han/hon kan göra och de som har talang med editorn/script försöker implementera det till ett komplett uppdrag och man behöver ändå vara mer än en för att testa uppdraget i MP.

Kan vara hög tid att börja spåna lite redan nu...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Ickx

Kanon, kanske blir dags att dra fram Opf ur garderoben igen nu.

Jompalainen

Toppen!

Lysande initiativ! Jag har länge velat testa Flashpoint online, men jag har avskräckts av alla addons (och min avsaknad av bredband). Jotte, skulle du kunna bränna er lilla pack på en cd och skicka till mig när ni är klara?? :)


Ylil. Jompa
1. Lentueen Päällikkö
Lentolaivue 34

Obizzz

jag berättade lite om OPF för en på jobbet idag och det slutade med att jag vart jättesugen på att spela så jag är med nån dag :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

simon

Vore ballt att lira med er från NOSIG någon gång!