News:

No significant change

Main Menu

BAKIS TIPS

Started by Bjoernen, September 12, 2004, 12:24:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Ni har glömt det bästa tipset... att sluta dricka alkohål vid midnatt. Fungerar garanterat bättre än allt annat... nästan... tror jag... :)

Jag har hört (men ej testat) att ett par tre stekta ägg, med några stora glas mjölk ska lindra bakfyllan. Dock misstänker jag att man får springa upp och pinka några gånger extra på natten/morgonen/förmiddagen. Lycka till!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Obizzz

det som funkar bäst är att inte dricka nåt alkoholhaltigt alls :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

SledgeHammer

Mvh  - Stefan -

Horizon

Ja, men det är dödligt tråkigt när polarna börjar fyllna till. Man sitter som ett UFO (ja, det är _du_ som är ett UFO, inte de andra ;) ) och undrar varför man överhuvudtaget valde att gå ut... :-OO

Det är sånt som får folk att börja knarka istället... :)

Obizzz

lol, när jag är fyllechaffis brukar jag strunta i att hänga med in på alla ställen och bara köra runt med bilen istället :)
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

Horizon

Hehe, det låter som en gammal kamrat till mig. Raggar-Hans kallade vi honom. Han fanns alltid tillgänglig med sin SAAB 99 kombikupé (med röd porrbelysning under sätena och rosa plysch i taket) när vi behövde ha skjuts någonstans. :D

Obizzz

njaeee, rikitigt så är det inte :)

det finns ju bussar också :D
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

griffin

Varför vänta med vattenintag till efter avslutad fylla? Jag försöker varva med vatten redan innan jag slutat kröka. Förstås, inte mer än att det inte konkurrerar ut spriten om platsen i magen :D

En annan sak, känner man på sig att det kommer bli en tung dag dan därpå och råkar vakna tidigt skadar det inte att förekomma. I med huvudvärkstablett i ottan och det minskar risken för huvudvärk. Om den redan hunnit komma är den svårare att mota. Gäller iaf för mig.

Att försöka hålla sig till en alkoholtyp per fylla kan hjälpa mot oönskad nivå på bakfylla. Eller snarare, ett vilt mixande brukar späda på eländet.

Äta så tidigt som möjligt hjälper. Talar inte om gyllne måsen då, den tog du med all sannolikhet redan på väg hem från krogen/festen. Nej, nåt nyttigt och angenämt skall det vara. Men inte för mycket, bara så där lagom så magen får nåt mer än bara vatten och gårdagens skit du stjälpte i dig.

Känner man sig på nåt sätt osäker, eller kanske nån i ens omgivning tvivlar, på om du är bakis eller inte så finns det ett stensäkert test: svep en 50 cl starköl. Får du inte upp den eller om du inte mår nämvärt sämre av den så är du knappast bakis. Kräks du, ja, då är du nog bakis. Kan du inte ens få ned den eller ens titta på den, då är du skitbakis. Kräks du av blotta tanken på att ta ölen så är du inte bara skitbakis, du bör antagligen ringa runt bland polarna som var med för att ta reda på exakt hur mycket du gjorde bort dig.

Klarar du testet har du inte bara förmånen att bevisa att du inte var bakis, du får dessutom en utomordentligt bra start på nästa fylla och behöver inte alls oroa dig om du kan köra bil eller inte. Ge bilnycklarna till kompisen och ta nästa öl! Skål! :D
snappahead