News:

No significant change

Main Menu

Benchmark

Started by Rivvern_, September 09, 2004, 10:19:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Jotte

Själv får jag microstrutter i markgrafiken. Det är ett problem som hoppat mellan olika kort typer under IL-2/Fb's historia. När det löst sig för några med en ny patch har andra fått det istället.

Rivvern_

Mmm Jotte sånt är skumt..

Och Horizon.. Ja det blev en problemlösnings tråd istället.
Jag vet inte vad jag ska göra eller i vilken ände jag ska börja...

Har ju inte direkt datordelar på lager.

griffin

#10
Jag skall köra en när jag kommer hem ikväll. Uppdaterar denna post med info då. Väldigt nyfiken på vad jag får. Har inte optimerat någonting på burken sen nya moderkortet, dock installerat en hel del skit som borde kunna slöa ned saker och ting. Vi får se!

RedRiver: Har du provat några forum, annat än detta då? Anandtechs forum eller abxzone. Det senare har jag fått mycket hjälp på med hårdvara och prestandaproblem. Hur som helst, det kräver ju lite att man analyserar och sammanfattar vad man har att göra med för problem och bara det brukar ge en del. Jag menar: måste man förklara för nån annan vad man har för problem tvingas man strukturera upp och det ger lite mer insikt bara det.

edit: dammit... "not supported version" eller ngt liknande när jag försökte ladda replayfilen.... jag har ju aep. hmmm.
snappahead

Rivvern_

Vad skumt...

Vilken version kör du?
Jag kör den senaste. Vilken de är vet jag inte på rak arm  :P

griffin

Hmmm, senaste? FB+AEP. Ingen patch på det vad jag minns... får läsa på hemläxan lite mer :D
snappahead

griffin

#13
Läxa påläst, RÄTT version installerad. Resultat:

Benchmark 1 Open GL:

2004-09-18 08:54:33 - il2fb
Frames: 11960 - Time: 230140ms - Avg: 51.968 - Min: 23 - Max: 107


Benchmark 2 DirectX:

2004-09-18 08:49:34 - il2fb
Frames: 10511 - Time: 230109ms - Avg: 45.678 - Min: 20 - Max: 104


Dator:

Intel P4 3.0 / 800 FSB
ASUS P4C800-E Deluxe
1024mb DDR
ATI Radeon 9700 PRO AIW 128MB
DELL P1110 21" Trinitron skärm
Saitek X45 joystick
160GB S-ATA HD (2)


edit: borde ju nämna mjukvara med, inte helt irrelevant:

Mjukvara:

Windows XP Professional SP1
Catalyst 4.9

Sedan kan jag bara konstatera att det finns itrymme för förbättring på min burk. Med den specen borde jag kunna elda på bra mer. Har dock inte ork att sätta mig med det - det går tillräckligt bra för mina ändamål, än så länge. :D
snappahead

Horizon

QuoteOriginally posted by Jotte


            Själv får jag microstrutter i markgrafiken. Det är ett problem som hoppat mellan olika kort typer under IL-2/Fb's historia. När det löst sig för några med en ny patch har andra fått det istället.

När man talar om trollen. Jag får samma (tror jag) microstutter i markgrafiken, men det beror på att jag installerade Catalyst 4.9 och inget annat. Hade inte alls samma problem i Catalyst 4.5 - installerade även MS .net som fanns på Windows Update, men jag vet inte om det påverkar något.

Går tillbaka till 4.5 om detta problem kvarstår. :-X
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Jotte

Mina strutter försvann när jag installerade "light" versionen av 4.9. Pillade inte med inställningarna i FB ens. Jag vågar inte ens öppna inställningsmenyn :D
Inställningarna är typ på det näst högsta eller högsta på allt.