News:

No significant change

Main Menu

Lite information om XP Service pack 2

Started by deBug, September 08, 2004, 20:21:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

QuoteOriginally posted by SledgeHammer

Du har naturligtvis testat att rensa kakor och cache? Jag kollade med kompisarna som också kär Firefox och de såg bara ut som frågetecken. De senaste versionerna har bara fungerat.

Kika lite här.

Hmm... kan det här vara nåt vad gäller muspekaren?

Upps! M$ är tydligen i storform...

Har rensat cookies och cache så många gånger att jag kan göra det i sömnen... verkar inte påverka mitt problem alls. :-/

Ska kika lite i forumet du länkade till. Kanske skriva en tråd själv om jag orkar (IE fungerar ju fint, så varför anstränga sig _för_ mycket för att få Firefox att fungera? ;) ).

Muspekaren har jag inga problem med, det är textmarkören (den som står och blinkar ;)) som bråkar i NoSiG-forumet. Den är tjockare än normalt och "skymmer" den sist skrivna bokstaven liksom...
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Den här tråden verkar handla om samma sak... tror jag. Inte helt säker på vad han menar, lite svårt att förstå... :)

http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=103608&highlight=cursor

Här är en kille som träffar ännu närmare. Verkar vara exakt samma problem som jag har.

http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=123038&highlight=cursor

deBug

QuoteOriginally posted by Horizon

Den här tråden verkar handla om samma sak... tror jag. Inte helt säker på vad han menar, lite svårt att förstå... :)

http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=103608&highlight=cursor

Här är en kille som träffar ännu närmare. Verkar vara exakt samma problem som jag har.

http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=123038&highlight=cursor

Prova slimbrowser om du inte redan gjort det.
Pop-up blocker. Ad blocker etc
Samt mycket trevligt tabbat interface som gör att man kan ha fler siter uppe samtidigt och växla mellan. Alla siterna kan sedan sparas som en "Grupp".
Tex kan du göra en grupp som heter Forum som inheåller de vanligaste forumsiterna som man brukar besöka.

Tack till KeyCat för att han fick in mig på SlimBrowser.

//deBug

Horizon

KeyCat

Japp, SlimBrowser är IMHO ett måste om man vill stanna kvar med IE. Har använt den i några år nu och kan inte surfa effektivt utan...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Magnus

Ok.. jag installerade Service pack 2..  efter att ha hört skräckhistorier från diverse håll kände jag mig en smula nervös men det hela gick rätt smidigt.

Nu har jag fått en jäkla ikon ner i högra hörnet som heter "Säkerhetsmeddelanden", nån som vet hur man får bort den då jag är "så-lite-som-möjligt-med-skit-ikoner-på-aktivitetsfälet"-fetischist.... den verkar bara inte försvinna.

Den kontrollerar den numera inbyggda firewallen och att man sköter om sitt anti-virusprogram.

Tips?

Maverix

Hej Magnus,

Dubbelklicka på den jäkla ikonen, i rutan till vänster (benämd Resurser) har du längst ner ett val som heter "Ändra hur varningsmeddelanden visas", där gör du dina val hur du vill att varningsmeddelandet skall visas.

Maverix;)

deBug

QuoteOriginally posted by Magnus
Nu har jag fått en jäkla ikon ner i högra hörnet som heter "Säkerhetsmeddelanden", nån som vet hur man får bort den då jag är "så-lite-som-möjligt-med-skit-ikoner-på-aktivitetsfälet"-fetischist.... den verkar bara inte försvinna.
Tips?
Vadå så lite ikoner som möjligt i systray:en?
Vet inte att man får ett pris om man lyckas få systray:en att bli så lång så att den slår emot "Start" knappen på vänstra sidan ?  :D :D

//Harry de Bug