Armour Battle Fix 0.27

Started by KeyCat, August 02, 2004, 23:13:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

#8
Här är Armour Battle Fix 0.53 scriptet...

http://keycat.no-ip.com/files/ABF_053.zip

För information om hur det används se första inlägget i denna tråd. OBS: Var tvungen att ändra namn på scriptet så istället för att skriva:

Quote[this,10,15,true] exec "aidecoy.sqs"

skriv följande när du kallar på scriptet (se demo mission):

Quote[this,10,15,true] exec "abf_main_mp.sqs"

Gonatt!

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

granQ

okey nu har man prövat.. med 2149 eller motsvarande viewdistance klarade jag intro banan som du släppt på iallafall officila forumet utan få ett enda skott mot mig.. hmm, jaja tänkte jag, är la gjort för mindra avstånd, så startade om, körde mig riktigt nära, mindre än 1000 meter och blev kanske mer rolig fight. Så lite cred får jag ge dig.. och blir säkert något sfp 4.0 mission med detta scriptet. MEN innerst inne så tycker jag ändå bäst om human vs humans, ingen radar med pv robotar och liknande.

Sen röken gillar jag, dock några saker som jag skulle vilja ändra.

På något sätt hitta begränat med rök, det som funkar både i addon samt mission är att göra "launch smoke" startar "smoke1.sqs". sen i slutet så tar den bort launch smoke action och lägger dit en annan med skillnaden att det blir smoke2.sqs. Sen väljer man hur många rök omgångar man vill ha. kanske lite surt bara ha 2 rök i uppdrag tex men då får man väl slänga in en amos och leda in rök istället ;)
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

KeyCat

#10
QuoteOriginally posted by granQ
okey nu har man prövat.. med 2149 eller motsvarande viewdistance klarade jag intro banan som du släppt på iallafall officila forumet utan få ett enda skott mot mig.. hmm, jaja tänkte jag, är la gjort för mindra avstånd, så startade om, körde mig riktigt nära, mindre än 1000 meter och blev kanske mer rolig fight. Så lite cred får jag ge dig.. och blir säkert något sfp 4.0 mission med detta scriptet.

Notera att i exempelt är det medvetet inställt på det absolut lättaste i den M1A1 som använder scriptet. Detta är i stort sett lika med "arcad stuk" så det är inte konstigt att du klarade dig ;)

Prova att öka andra parameter och minska den tredje för att hitta rätt (dvs din/er egen!) balans mellan lätt/svårt!

Quote
MEN innerst inne så tycker jag ändå bäst om human vs humans, ingen radar med pv robotar och liknande.

Håller med dig men problemet här på NOSIG är att vi sällan blir tillräckligt många som lirar samtidigt för att det skall vara lönt med human vs humans. Ibland har vi ju svårt att fylla ens en vagn...

Är man tillräckligt många (IMO minst 12+) är human vs human det ultimata annars är co-op's det näst bästa.

Quote
Sen röken gillar jag, dock några saker som jag skulle vilja ändra.

Japp! Begränsa rök finns på min "to-do" lista. Skulle också vilja fixa så att rök skjöts ut i tornets riktning, inte chassiets som det är nu samt helst att granaterna syns vid utskjutning i MP (verkar som setVelocity kommandot har lite probs i MP???).

Edit: Ohh, glömde säga till att version 1.00 nu finns tillgänglig nedan. Har dessutom en vettig readme.txt.

http://keycat.no-ip.com/files/ABF_100.zip

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

granQ

nu nu ser jag första gången riktigt stor nytta av detta scriptet. Skall använda i mina infanteri uppdrag.. ja just det.

Tänk er att man springer runt, ser ai inne i någon stad, ai skjuter mot dig, men du ställer dig bakom ett hus och ai slutar.

Med massa dummy objekt runt om en så bör en vara utanför huset och ai fortsätter skjuta mot dig, effekt du blir "pinned down".

Skall prövas iallafall.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

KeyCat

Bäst effekt blir nog om du ändrar ABF scriptet lite. Istället för att använda osynliga tank mål är det nog bättre att köra med osynliga infanterimål (tex LesIWTA om du är west).

Jag gör exakt så i mitt kommande ManMG+ script och som du säger så blir effekten att man blir "pinned down" :p

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

granQ

använder ju självfallet dom inv target från sfp sida.

Till skillnad från vad det verkar på vanliga så måste man ta "doreveal" typ på varje inv target, har gjorts så dom syns mycke tydligare än en stridsvagn tex.. och ai skjuter då själva utan man behöver bryr sig så mycke.

Sen använder man bara civ target om man vill begränsa det.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)