Lätt, lagom eller fortfarande för svårt?

Started by KeyCat, July 30, 2004, 13:50:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BEQ

För att få ett fungerande snack, kan man inte köra respektive vagn alt grupp på separata kanaler, med whisper till övriga för strid, plutonsordrar etc som ett högre nät? Det skulle ge max utdelning i respektive vagn för eldkommandon/styrordrar etc samtidigt som man kan få fram prioriterad trafik som t ex upptäckta mål till samtliga.

KeyCat

Quotekan man inte köra respektive vagn alt grupp på separata kanaler, med whisper till övriga för strid

Jupp, ungefär så som jag tänker mig det funkar i verkligheten. ctrl har iofs en poäng är vi bara ett par stycken som lirar är det roligast om alla ligger på samma kanal men blir vi några vagnar + Kiowan då tror jag att separata kanaler är bästa lösningen.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Shar

K-k-k-kötta bandlåda! || Amfibieregemente 1 Vaxholm RIP.


KeyCat

Japp, till slut lyckades granQ med hjälp av DM luska ut att ODOL Explorer inte är speciellt bra för ändamålet. Efter att han exporterat P3D-filen till MLOD med ett annat program så kunde jag ändra storlek på 3D objektet och sen funka det som det skulle.

Håller fortfarande på att testa scripten men JAM2's rökgranater funkar nu betydligt bättre och blockar även sikten för AI tanks och blir på så sätt användbar.

Jag och ctrl testade lite igår och det är ett par saker som jag upptäckte och måste skriva om scriptet. Allt funkar bra i SP men som du säker vet är det en annan femma att få det att funka lika bra i MP :-/

Tack för er hjälp såhär långt!

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<