Rykten om addon "bekräftade"?

Started by Mr Jim, July 09, 2004, 17:19:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Swede

Jo om scenariot för lomac skulle ha varit i östersjön så hade det varit riktigt kewlt.
Men jag antar att den platsen ger vissa problem med tanke på att det  är så mycket byggnader och annat tingel tangel.
Det skulle ge en gedigen sammling av länder som verkade, man skulle ju täcka in hela världens militära flygplan (förutom asiens hamma producerade) grejer.


50 år.. ganska smart, de som lever efter 50 år har antingen glömt bort eller blivit senila. Otoligt dock hur mycket information som har kommit fram från DC-3'an dock. Det kanske har bubblat en del under ytan under sekretess tiden.

TrakDah

#9
JA37?

Knappast, speciellt med tanke på hur bra det gick att be om fakta rörande densamma i föregående utan att bli stämplad som svartfot e.dyl.

Ni kan inget få, om ni inget ger, eller hur?

Behövligt förtydligande: Ni kan omöjligtvis få ett JA37 ens om jag mutar dem med stooora pengar om ni inte kan ge uppgifter rörande radar, störsystem, avionik osv. Det är helt enkelt inte kompatibla önskemål. Och som har framgått med all önskad tydlighet är att ens nämna JS37:ans (eller ens J35:ans) dylika system förenat med risk för uteslutning från denna förnäma klubb av virtuella flygare.

/TD

Andreas

Men hur pass detaljerade är dom andra planen i Lomac då? Antar att det finns delar som är hemligstämplade även där som man fått gissa sig fram till.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

TrakDah

Svar: i stort sett har man inte gissat. Det mesta man gissat sig till är exaktheten, men funktionerna är alla autentiska. T.ex vet man i princip hur en AIN120 funkar, men kanske inte dess exakta prestanda.
Men mest gäller detta de amerikanska planen. De ryska har man haft full tillgång till manualer o.dyl. Sen är det så att de tekniska aspekterna inte alltid framgår till 100% i manulaler heller, t.ex det där med radarns rollbegränsning och exakt vad som händer då den "slår i botten".
Men även för de amerikanska kärrorna har full tillgång funnits till manualer och riktiga piloter som gett massvis med återkoppling, HUD-filmer och andra uppgifter. Många av de felaktigheter som finns kvar är pga tidsbrist, inte brist på kunskap om systemens verkliga egenskaper!!

Vem vet du skulle vilja ge ED uppgifter om exakt hur RWR representeras i JA37? Eller hur radar opereras?

Nä, allvarligt talat: De från detta forum som ber om JA37 bör nog tänka på hur många trådar det finns här med formuleringar i linje med: "om man säger A och B så är kanske A+B hemligstämplat, därför nämner vi vare sig A eller B!" (på svenska)
Skulle detta faktum vara annorlunda om "A+B" ingick i en sim (på engelska, ryska, franska och tyska)? Knappast!

/TD

Phlerp

Frågan är ju hur hemligt sånt kommer att vara efter att JAn går ur krigsorganisationen till hösten. Även om man kanske inte kan få tag på den informationen officiellt förrän om 50 år.

BEQ

TD har väl faktiskt ganska rätt på en hel del saker rörande JA tyvärr.

Även om man har haft tillgång till de ryska manualerna har man boostat prestanda i ryska flygplan en hel del. Förmodligen för att göra dem mer användarvänliga.

TrakDah

BEQ

Vad har man boostat anser du? Enligt vad jag vet och hört ska inget vara boostat i egentlig mening. Det som (tyvärr) är förenklat är hur man hanterar de radarlägen som är implementerade. På riktigt gör radarn det som är med i spelet, men att hantera densamma - "komma dit" - är svårare.

Rollhastigheter, accelerationer och pitchhastigheter osv är alla "by the book"...

Men väldigt intresserad av att få veta vad det är du (och andra) anser vara fel!

(Jag delar inte din och Kaliffas mening angående G-begränsning på MiG29 med dunkar - har inte sett nåt som stöder det ni påstår för den MiG29 som är med i spelet :))

/TD

Mr Jim

Tror Östersjön skulle vara ett intressant scenario men ganska svårt att få till ur en cost benefit analys dvs skulle folk köpa en sådan addon? Jag minns iofs EF2000 :)
Det ser ut som vårt hopp får vara till antingen Falcon 4.0 eller Project 1 med svenska flygplan.

Men men tillbaka till själva topic:en, här är lite mer detaljer citerat från simhq

"You can consider that the news about the Su-25 T is accurate : Chizh told us that the developement of the plane is well advanced, SU-25T is already flying and able to use the weapons.

The news about ATI cards is accurate too

Things to be confirmed are the new flight models for each plane and enhanced cockpit functions "

- En "riktig multirole" kärra ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com