Ny Gripendiskussion på LOMAC-forumet

Started by Phlerp, June 24, 2004, 19:02:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Phlerp

Började som en diskussion om Pakistans planer på att köpa Gripen, men utvecklades naturligtvis till ett krig om Gripen vs F16. Riktigt underhållande faktiskt. :D
http://ubbxforums.ubi.com/6/ubb.x?q=Y&a=tpc&s=400102&f=94610606&m=548105974&p=1
Mest underhållningsvärde har som vanligt Bigvettes tvärsäkra uttalanden som alltid saknar grund eller vettiga motiveringar.
Intressantast är HamishUK inlägg baserat på att han faktiskt suttit i båda planen.  

Jotte

bigvette ska nog lossa lite på flaggan han har drapperad runt ögon och hals......

Andreas

Känns som om bigvette går lite väl mycket på ord och siffror.....

"Ericsson build cell phones, not military radars." :D :D :D
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Obizzz

jag är registrerad men det är bara för jag behövde ställa en teknisk fråga en gång i tiden :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Phlerp

QuoteOriginally posted by BEQ
Är det någon som är medlem på lomacforumet?
Vem kan den mystiske inläggaren effte vara? :D :D :D

Jotte

Magnus

Vad ska man säga..

Roliga är att jag pratade med en Amerikansk F16 förare nere på mässen i Tyskland förra året och han förklarade hur det hela hängde ihop. Vi håller på att hamna i samma sits tyvärr. Vi säljer/hyr bort våra nya 39C/D som håller på att produceras och blir kvar med A/B. En Amerikans F16 förare får inte flyga E/F versionerna, alla Block 60 går på export så han var hyffsat frustrerad över att UAE har ett betydligt bättre flygplan än jänkarna själva..

F16_Filur

Usch vilken lång tråd :)

Så vilken är bäst då: en block 60 eller en 39A? :-OO