Min force feedback är borta i nya patchen

Started by Sidewinder, June 17, 2004, 20:41:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Sidewinder

Som topic lyder är min FF borta i nya patchen, jag har en Sidewinder FF2. Så, vad gör jag nu för att åtgärda detta? Hittar inget option för det i själva spelet.

Obizzz

Ingen aning då jag inte har en FF joystick men har sett att det finns rätt mycket topics om FF på forumen så kolla igenom forumen på

www.frugalsworld.com

www.simhq.com

www.lo-mac.com
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Sidewinder

QuoteOriginally posted by Obizzz

välkommen till nosig förresten!

Tack så mycket. Trivs redan. :)

RAY

Lite strul med fb o fps i nya patchen men går o lösa, enklast e väl o gå in i config filen o ändra från true till false.
Har bara snabb testa det o funkar på min crap burk, på min gaming burk så kör jag annan setup o allt e ok so far på den :)

Sidewinder

Okej, Jag har testat lite mer av patchen och det är inte bara ffb som inte vill med. Det är hela joysticken som är problemet. Ingenting funkar som det ska. Throttle slidern funkar inte, ffb funkar inte, den känner bara av halva rörelsen när jag flyttar joysticken så att man bara kan rolla och så vidare hälften så fort.

RAY

min funkar bra (med config false på fb),  har du kollat curves o sånt ? för när man mappar om så blir det struligt.... varför vet jag inte men oftast e det vi bakom tangentbordet..  Jag skulle nog göra om hela installationen, men det kanske du testa redan?  men men..  du bör se en S kurva i input då funkar det..  för pitch och jaw

raap.. ops sorry    =  dont trust me

tuxster

hmm har själv lite problem med min Sidewinder Force Feedback-stick i lomac med 1.02 patchen.

av ngn märklig anledning så vibrerarsticken konstant o då menar jag verkligen konstant.... det e kvitt samma som om jag flyger rakt fram eller drar en massa g så nog tusan vibrerar den som en dildo  :-( !!!

ngn som vet om hur man fixar detta ???

tack för ett trevligt flygarforum :)