News:

No significant change

Main Menu

Camo Nets

Started by KeyCat, June 12, 2004, 00:40:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

RockofSL har släppt sin mycket trevliga UK Camo Nets... Blir en helt annan grej att hitta/se saker med dessa :p



Hämta här:

ftp://www.gamezone.cz:8021/ofpd/unofaddons2/RKSL-UKCAMONETS.zip

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

JStar


Gör dessa nät att föremål blir radarosynliga också (så att flygfän inte ser dem på sin "radar")?

/J

KeyCat

Nope och det hade väl iofs inte varit speciellt realistiskt eftersom ett vanligt cammonät knappast blockerar radar ;)

Men jag förstår vad du menar men tror vi får vänta till OFP 2 kommer för att slippa de där AI som får "gods eye view" i samma millisekund man sätter sig i ett fordon eller liknande. Hoppas verkligen att de gör något åt den saken i OFP 2!

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Shar

QuoteOriginally posted by KeyCatMen jag förstår vad du menar men tror vi får vänta till OFP 2 kommer för att slippa de där AI som får "gods eye view" i samma millisekund man sätter sig i ett fordon eller liknande. Hoppas verkligen att de gör något åt den saken i OFP 2!

/Christer (a.k.a KeyCat)


What you speak of är definerbart i en enhets/soldats config. Problemet är att om man sätter "stealth" värdet för lågt så syns även fordonet motsv sämre mitt ute på ett öppet fält för AI:n. Så ja, vi får hoppas på att OFP2. :)

Tycker tex att vi hittat ett bra värde för detta på våran Rb56. Skjuter du mot ngt fordon och efter träff (om det överlever :D ) så är det inte garanterat att du får en 125mm Sgr mot dig. Dock kan de se rökmoln osv, så man måste vara snabb att omgruppera! :p
K-k-k-kötta bandlåda! || Amfibieregemente 1 Vaxholm RIP.


JStar

QuoteOriginally posted by KeyCatNope och det hade väl iofs inte varit speciellt realistiskt eftersom ett vanligt cammonät knappast blockerar radar ;)
Barracuda-näten gör det. ;)

Men jo, det var det jag menade: bättre stealthvärde så att folk i fordon inte ser en direkt.

/J

KeyCat

RockofSL har uppdaterat sina cammonät och släppt version 1.0R av både UK och US versionerna...





Direktlänkar:

ftp://www.gamezone.cz:8021/ofpd/unofaddons2/RKSL-Netpack-UKV1.0R.rar

ftp://www.gamezone.cz:8021/ofpd/unofaddons2/RKSL-Netpack-USV1.0R.rar

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

QuoteGör dessa nät att föremål blir radarosynliga också (så att flygfän inte ser dem på sin "radar")?

JStar, jag kom på att detta faktsikt är lätt att fixa med en trigger lika stor som cammonätet och följande kod i On Activation fältet:

Quote{_x setCaptive true} foreach thislist;

:p

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

deBug

QuoteOriginally posted by KeyCat


           
QuoteGör dessa nät att föremål blir radarosynliga också (så att flygfän inte ser dem på sin "radar")?

JStar, jag kom på att detta faktsikt är lätt att fixa med en trigger lika stor som cammonätet och följande kod i On Activation fältet:

Quote{_x setCaptive true} foreach thislist;

:p

/Christer (a.k.a KeyCat)


Smart!
Men man får väll ha en annan trigger utanför ingången som sätter tillbaka det här när man lämnar cammonätet?