News:

No significant change

Main Menu

boxing

Started by RAY, June 11, 2004, 00:16:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andreas

QuoteOriginally posted by Horizon
lol, jag är med men bara på villkoret att vi slåss med shootfightregler. :D

utveckla det sista tack ;)
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Horizon

Hmm, kort och enkelt: Fight tillåten både stående och på backen tills någon knockas eller klappar av (ger upp). De flesta slag/sparkar/kast/strypningar/lås tillåtna, dock vissa undantag som fish hooks (stoppa fingret i munnen på motståndaren och dra i kinden), slag mot struphuvud och skrev, fingrar i ögonen, vridande lås mot knäled osv. Se en match i Pride så har du reglerna ganska klara för dig. Kan rekommendera något med Vanderlei Silva (livsfarlig och från Brasilien) eller Sakuraba (glad japan som showar och är rolig att se).

Leta gärna upp en klubb i närheten och provträna lite shooto eller shootfighting, det är kul som faen och man mår jättebra efter att man fått spöa sina polare. :D

Mvh - Horizonten, nu över 90 kilogram. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

QuoteOriginally posted by ctrl

Hehehe, Horizon, jag kan boxas mot dig eller Ray BARA om vi inte får greppa varandra :D

Jag stannar inte en sekund i ringen tillsammans med en taggad Kyokushinkille. Bäst chans har jag väl om jag lägger mig på dig... :D

RAY

oj det låter som ultimate fighting ?  verkar helt crazy, går tebaks till min gamla hobby spinnsfiske!  fick 6 abborar idag o strålande väder :)

Mikke_EAF331

Hade inte hört talas om Barry Lyndon förrut, men efter koll på IMDB så verkar den intressant. :)
Mikke_EAF331, C.O. EAF

Andreas

QuoteOriginally posted by Horizon

Hmm, kort och enkelt: Fight tillåten både stående och på backen tills någon knockas eller klappar av (ger upp). De flesta slag/sparkar/kast/strypningar/lås tillåtna, dock vissa undantag som fish hooks (stoppa fingret i munnen på motståndaren och dra i kinden), slag mot struphuvud och skrev, fingrar i ögonen, vridande lås mot knäled osv. Se en match i Pride så har du reglerna ganska klara för dig. Kan rekommendera något med Vanderlei Silva (livsfarlig och från Brasilien) eller Sakuraba (glad japan som showar och är rolig att se).

Leta gärna upp en klubb i närheten och provträna lite shooto eller shootfighting, det är kul som faen och man mår jättebra efter att man fått spöa sina polare. :D

Mvh - Horizonten, nu över 90 kilogram. :)

Hittade en film med Vanderlei Silva och han var precis som du sa livsfarlig! Hua...
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Mr Jim

Själv ligger man på stabila 97 kg, kickboxning :)

Funderar dock på att börja träna krav maga till hösten, har kört mest styrka nu de senaste året
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Horizon

Skippa Krav Maga och satsa på något kul som Muay Thai eller Shooto istället. KM är bara för överspända dörrvakter. :D  Visst är det effektivt som självförsvar och när man vill sparka någon på pungen, men kul som tränings- och tävlingsform? Nä... ;)