Flygdag i Halmstad 12:e juni 2004

Started by Obizzz, June 05, 2004, 17:28:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr Jim

Fy fan så mäktigt, tänk om man får de ekonomiska möjligheterna till det där nångång i sitt liv, ett helt rum :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

BEQ

Vad skådar mitt norra öga? Är det inte en SK 60-simulator? För några år sedan när krigsflygskolan var kvar nere i Ängelholm talades det om att ta fram en simulator för att flygeleverna skulle kunna ha för självstudier och köra i egna bärbara datorer. Det verkar som om det skulle ha kunna blivit verklighet. Finns det möjlighet att få en version att prova?

/BEQ

Bax

Oj !!
Du skall inte ner till skåne i rekryteringsrundan ?

Jag har en massa frågor om lämplig mekanik (pedallösningar) för min egen F-16 sim.
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

Torsten

Hej igen!

Hej Jotte!
Jag har det fruktansvärda jobbet att behöva syssla med detta på arbetstid....

Till Bax vill jag säga att jag är inte inbokad till något i Skåne i sommar.
Men som Malmöpåg så är jag där en hel del på sommaren, vi kan kanske höras av.
Har gjort en del saker både mjukt och hårt.

Hej BEQ!
Du har nog förstått vad jag sysslar med i vapnet, ungefär det du beskriver.
Tyvärr så kan du inte få (för tillfälligt) mina byggen beroende på upphandlingtekniska bestämmelser, men vi får se inom snar framtid vad det kan bli.

/Torsten

Torsten HÃ¥kansson

Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

BEQ

Ah, den gamla upphandlingshärvan... Hur många gånger har man inte stött på den? :D

/BEQ

Swede

Pratade med FMV för ca ett år sedan, de är tydligen intresserad av en SK60 till msfs, med "glascockpit"

Flygvapnet kanske kan förhandla priset på ett bättre sätt än vad vi lyckades med.

(800 spänn för hela arbetet, vilket kankse skulle motsvara att jag fick byta min Trisslott mot en SK60) Skammligt heh :p

Obizzz

Din simulator var himla trevlig Torsten vi får ta det mer i detalj på forumet någon dag :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst