News:

No significant change

Main Menu

Matt har slutat

Started by TrakDah, May 24, 2004, 10:19:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TrakDah

I stort sett pga 2 faktorer om jag får göra en insatt gissning:
1. Ubi minskar satsning på de speltyper Wgas vill syssla med.
2. Idioterna på forumen som kallar honom skit för att LO inte har [valfri funktion]

/TD

Clark

Det verkar som Matt ska slå sig ihop med sina gamla kompisar från EA / JF/A-18-gänget i Baltimore:

http://www.simhq.com/simhq3/sims/boards/bbs/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=37;t=005260

Det finns hopp för mänskligheten, dock ingen flygsim än så länge.

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Clark

QuoteOriginally posted by TrakDah

I stort sett pga 2 faktorer om jag får göra en insatt gissning:
1. Ubi minskar satsning på de speltyper Wgas vill syssla med.
2. Idioterna på forumen som kallar honom skit för att LO inte har [valfri funktion]

/TD

Antagligen fick han sluta för att inte LOMAC sålde särskilt bra och UBI inte är intresserade till någon fortsättning beroende på de allvarliga buggarna i första versionen (de som gjorde att det inte gick att köra på en Win 98-maskin t.ex.). Inte direkt nåt bra sätt att få till en storsäljare. Även om det till slut kanske blir en riktigt bra sim så är skadan redan gjord.

/C  
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Obizzz

Varför ska speltillverkarna ha stöd för win 98 när inte ens Microsoft har det längre??
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

AndersO

Kanske finns några tokiga win98 användare kvar? :p ;)
ââ,¬Å"I will make weapons from your booones!!ââ,¬Â

KeyCat

Visst finns det det :p  Och Microsoft supportar fortfarande Windows 98/ME...

Problemet är att UBI insisterade att det skulle stå på förpackningen och då får de skylla sig själva. Står det skrivet klart och tydligt förutsätter jag att det skall fungera även på Windows 98 (även om jag nu inte kör LOMAC där)!

Quote2. Idioterna på forumen som kallar honom skit för att LO inte har [valfri funktion]

Vad det gäller forumdeltagares kommentarer så tror jag att Matt Wagner är mer hårdhudad än så TD, om inte borde han överse publika forum eftersom det alltid (till stor del pga anonymiteten) kommer att existera idioter där. Det är ingen ursäkt för folk att bete sig illa men det är bara så det är, tyvärr!

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Obizzz

keycat: så sant har de skrivit ut det på förpackningen så ska de ju stödja det visste inte att så var fallet.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

TrakDah

Antagligen fick han sluta för att inte LOMAC sålde särskilt bra och UBI inte är intresserade till någon fortsättning beroende på de allvarliga buggarna i första versionen (de som gjorde att det inte gick att köra på en Win 98-maskin t.ex.). Inte direkt nåt bra sätt att få till en storsäljare. Även om det till slut kanske blir en riktigt bra sim så är skadan redan gjord.

/C  

Jasså?

Besvara detta: vem beslutar att släppa titeln i förtid med buggar, Ubi eller ED?
Fundera också på detta: vem avgör om det ska vara stöd för [infoga platform], Ubi eller ED?

Du vet tyvärr inte vad du talar om...

[Carl-mode OFF]

/TD