News:

No significant change

Main Menu

Filmer/Videosnuttar

Started by Mr Jim, May 23, 2004, 21:49:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Rivvern_

Horizon

38:48 in i dokumentären om F-15 Eagle... Är det inte en Draken vi skymtar i siktet? Camouflagemålningen ser svensk ut, men den kanske är dansk/finsk/österrikisk?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Vitus

Haha  ja det har du rätt i.. kul

Horizon

Såg precis dokumentären om F/A-18. Visste inte att den (under namnet F-17 Cobra) var ett av alternativen där F-16 Fighting Falcon till slut vann. Kul att de senare kunde ta tillvara på allt utvecklingsarbetet som MD hade lagt ner och skapa F/A-18.

Fick också bekräftat systemet där datorn hjälper piloten om planet hamnat i spinn. En MFD visar på ett enkelt sätt åt vilket håll han ska föra spaken för att komma ur departure (så heter det va?).

Vitus

Kolla in på Lockonfiles dom har en fin film där med alla dom stora namnen.

http://www.lockonfiles.com/index.php
Skrolla ner ett snäpp..

Är en nice överflygning där två Jas ligger som tvåa-trea..

Horizon

Kolla när han strafar rakt in i hangaren vid ca. 4:00 min. Bassäk stod väl och kastade sten på honom kan man tänka.

http://www.youtube.com/watch?v=JhreZIk07pI&NR=1

Rivvern_

Inte kul att sitta i ett high value target när dessa dyker upp. Schysst video. Lite hemsk dock när man tänker på alla som strök med.  :o

griffin

Ja, det är med kluvna känslor man ser sådant.

Apråpå dessa bilder.... Har nyligen läst ut "Jaktpilot i RAF" av Geoffrey Wellum (tack för lånet Phlerp!) och den var mycket gripande. Jag kan inte sätta fingret på varför, men det var oerhört fängslande på det sätt han skriver. Tror det har med att göra att han skrev inte för att underhålla utan det är mer hans anteckningar som han gjort för att (gissar jag) hålla sinnena i behåll. Det gör berättelsen naken och personlig men icke desto mindre spännande. Stark läsrekommendation.
snappahead