News:

No significant change

Main Menu

Fujitsu LifeBook N5010

Started by Swede, May 23, 2004, 00:55:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Swede

Jag är sugen på en bärbar dator, jag hitta en som jag tycker passar mina behov rätt så bra, men jag har inte lyckats hitta något ställe i sverige som säljer denna "LifeBook 5010"

Är det någon som vet en bra butik som har denna modell? :)

Mupp

Asså nu vill inte jag vara den som klankar ner på saker och ting här, men jag känner åndå att jag måste dela med mig.

Jag går och läser på KTH i Kista utanför Stockholm, började i höstas. När man börjar där får man erbjudande om köp av bärbar dator, dom har nästan inga datasalar nämnligen, och man är mer eller mindre tvungen att köpa en. Årskursen före oss, alltså dom som köpte sina datorer hösten 2002, köpte Fujitsu-Siemens, och jag tror att det högst 25% av dom det inte varit fel på, väldigt många har krånglat upprepade gånger. KTH bytte till IBM efter det.

Nu är det ju iofs 1.5 år sedan, drygt, men RYKTET säger att det inte blivit särskilt mycket bättre, de har även klagat en del på supporten från dom. Jag vet inte om dom fortfarande har problem, men det kan nog vara läge att se sig för lite grann...

Swede

Tackar för varningen.

Jag behöver en med sätt så stor skärm, 17 tum skulle nog vara bra.
Har hört att N5010 har en riktigt bra skärm.

En snabb processor, och mycket med minnes plats är också att föredra samt ett bra grafikkort.

Har sett att Acer har maskiner som är rätt så nära mina önskemål.
Vad har de för ryckte?

Mupp

Det kan iaf inte jag svara på, har en klasskompis som har en Centrinomodell från Acer, den är helt okej, han ha inte haft några bekymmer. Sen är det några som springer runt med Ferrarin, dom har nog inte heller klagat vad jag hört. Men dom är ju få, så det är väl inget att gå efter.

Swede

QuoteOriginally posted by Mupp
Sen är det några som springer runt med Ferrarin, dom har nog inte heller klagat vad jag hört. Men dom är ju få, så det är väl inget att gå efter.

heh jo det är nog det sista man hade köpt, hellre om de hade kommit ut med en Maclaren eller en Williams :D

Acer, verkar ju vara rätt så vanliga, det finns ett stort utbud av dem på de nätbutiker jag brukar hälsa på.

Ickx

Inte för att jag hejar på Ferrari (hemska tanke) men Acern är faktiskt riktigt trevlig :)

Men annars, måste det vara PC? Apples iBook och PowerBook är snuskigt härliga. OSX är dessutom jäkligt trevligt. En iBook är vad jag skulle köpa. Dock måste man ju ha en PC om man ska köra vissa grejer men Apple gör väldigt fina bärbara.

Swede

Jo jag tänkte jobba med lite 3D då man åker iväg på semester, eller låter frun köra bilen så kan man sitta där bak med barnen och jobba med 3D, det är väl huvudorsaken till en "laptop".

Men det verkar som om det blir en Acer då :)

Mupp

Nu har inte jag tittat, men det antar jag att du gjort, vad det är för grafikkort och så? Det brukar vara det dom snålar mest på... Även hårddisk börjar det komma lite snabbare och större, kan vara nåt att tänka på om du vill pyssla med sånt.