News:

No significant change

Main Menu

Bradley Pack

Started by KeyCat, May 12, 2004, 13:41:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Dubble0zero

#8
Hmm, jag missade visst några inlägg där...
Men, för att fortsätta så kan man väl börja med det NOSIG packet som vi använde på lanet, och sen uppdatera det...
...000... =)

KeyCat

Föreslår att Jotte får äran (om han vill!?) att sätta ihop NOSIG-packen eftersom han nog är den av oss som har mest pejl på vad som är super/bra/sådär/dåligt och vi andra kan ju komma med förslag.

Det pack vi hade på LAN'et kan ju givetvis agera grundplåt men det finns ett par mycket bra addons som saknas i den IMO.

Btw, Bradley pack 1.2 är mkt trevlig!

/Christer (a.k.a KeyCat)
>> It's all about teamwork! <<

Shar

Föreslagsvis (för spelbarheten) så väljer man ut en mod (WGL, ECP, FDF?) som man har som grund i det hela. Sedan gäller det att hitta enheter som funkar bra ihop med varandra, modellmässigt, men främst kodmässigt. Endel addons har ju standardiserat sina skade/pansarvärden gentemot BIS standard. Endel andra kör sitt eget race.

Inte kul när det endast krävs två granater från en RPG motsv för att slå ut en strv. :-OO

It's a jungle. And to Jotte;

Welcome to the Jungle. :D
K-k-k-kötta bandlåda! || Amfibieregemente 1 Vaxholm RIP.


Jotte

#11
Tja skulle jag väl iofs kunna ta på mig.... Som förslag har jag att vi skulle köra FDFmod 1.2 (+ SFP 4 när den släpps).Då får man mycket godis i en och samma förpackning. FDF jobbar på en 1.3 version men har inte anget någon måldatum alls för den.  Installationen är en självexekverande zipfil och sköter installationen själv och sen är det bara att starta via den tydliga nya genväg man fått i sin flashpoint mapp. Vill man ha några extra addon är det bara att lägga dessa .pbo filer i "din flashpoint katalog/finmod/addons . För att underlätta det hela kan vi ju göra så att vi gör även detta jobbet i den versionen vi lägger på ftp:n. Då behöver man bara rikta zipfilen till flashpoints rotkatalog och zippa upp den. Sen startar man via fdfmod genvägen.

En av de stora anledningarna till att jag föredrar FDF moden är att det faktiskt görs ordentliga coop uppdrag till den. Dessutom görs de i tillräckligt antal för att man ska ha och göra hela tiden om man inte tokspelar. De flesta andra addons blir istort sett bara skådebröd att leka med i editorn (vilket jag gör ganska mycket) eller för folk som kör olika former av Flag fights.


Förslaget är
[glow tcolor=blue, fcolor=yellow, size=4, strength=4]Nosigpack v1.0:[/glow]
-FDFmod 1.2
-MT-LB v2.2
-VIT ACP v0.8 (BTR-80,BMP-3,BMD-3 och inte en massa skript) (Edit)

Tex Nampack kan ju ganska lätt göras till ett eget pack för det kör vi ju endel. (Zippat och klart för att bara zippa upp till skillnad från "orginalzippfilen" som kan göra en yr i skallen)  Problemet är det att man nog inte ska hysta in för mycket tillsammans för då kan spelet börja gå slött.

simon


Mr Jim

Jotte>Låter rimligt som alla skriver, ungefär som NoSig standard på Falcon, du kan ju skapa en sticky tråd jotte under allmänt OPF/R eller online där du kan skriva när ni uppdaterat denna...personligen ska jag nog titta lite på OPF i sommar...vilken addon gör pansarmodelleringen ni talar om mer realistisk? Dvs att handgranater inte kan spränga en pansarvagn etc?

Minns med stort nöje vietnam modd:en..fungerar artilleri-understöddet bättre nuförtiden?
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Jotte

#14
Mr Jim,
Vi hade en "standard" förut med, men iom att det var en hel drös länkar till individuella zipfiler som var packade på femtioelva olika vis så blev det rörigt om man inte var insatt i ofp's filstruktur. Dessutom var tillförlitligheten på länkarna inte allt för stor.

KeyCat har gjort/modifierat ett skript i sitt Tour of Duty som simulerar artilleri rätt ok och sen finns ju CoC's artilleri addon som gör att man kan ha artilleri ståendes på kartan och skjuta "verkliga" granater på dina order.

Edit, Skadesystemet i flashpoint bygger på poäng så i teorin kan man spränga en stridsvagn med pistol om du bara har en himlans massa ammunition och tålamod. Det enda som kan göras egentligen är att ändra hur många "poäng" skada vapen gör och hur mkt ett objekt tål. Detta leder osökt framtill det som Shar skrev om ovan.

PP,
Därför att det är ett av de absolut bästa stridsfordons addonsen till Flashpoint med många varianter, inklusive SA-13 som är ett fint mål för jägare. Förmodligen det bästa pga att de inte har skriptats sönder och samman som alla ska göra numera. (vilket lätt leder till problem med andra addons)
VIT APC 1.3/1.4 (BTR-80+BMD-3/3M+BMP-3/3M plus lite mer) skulle också kunna tillföra mycket men jag är som sagt misstänksam mot allt för tungt skriptade (arena systemet bla) enskilda addons kompabilitet. Vill testa ordentligt och luska lite mer i det innan jag föreslår det.

Edit, la till VIT APC pack i version 0.8 i förslaget för det var innan han stoppade in en massa andra grejer plus dkmm's skriptfil)

simon

@Jotte

Har ni/du inte glömt SFP 4.0? ;)

Är det tänkt så att det skall finnas en NOSIG-pack med alla dessa addons bifogade?