News:

No significant change

Main Menu

Gripen filmer

Started by BloM, April 29, 2004, 20:40:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Obizzz

jag vill ha filmen på de som åkte kälke efter Viggen :)

den borde de visa på tv :D
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

F16_Filur

Prova kontakta någon som är informationsansvarig för Gripen. Eventuellt så skickar de dig någon av dessa på VHS alldeles gratis. Jag frågade faktiskt om detta Ã,´98 på en försvarsutställning i Lund, just för att jag redan då sett minst tre versioner av promofilmer med olika material, och självklart ville ha alltihop:D. Alla där var väldigt tillmötesgående och jag fick ett visitkort av en person med uppmaning att höra av mig. Blev aldrig av, och nu har jag städat bort kortet :-OO.

Har ni förresten tänkt på hur klantigt de många gånger klipper i flygfilmer? Tex när man ser ett plan komma in för landning så avslutar de sekvensen precis innan sättning! Eller om ett plan går upp i en chandelle/gunga, givetvis klipper de precis innan det når toppen! Vad är det för mening att inte följa upp manövern hela vägen? I restaureringsfilmen om J29 Tunnan finns ett par sådana frustrerande exempel.

QuoteOriginally posted by Swede

hmm undrar varför de håller dessa grejer gömda, om det är "Promo" så ska de väl inte ligga i bergrummet :D

Kul att det finns dock :)

BEQ

Har jag faktiskt aldrig tänkt på. För mycket MTV hos klipparen? ;)

F16_Filur

Ja, det måste vara korta, snabba klipp hela tiden för att hålla intresset uppe! Är det ingen action stänger man ju av direkt. :)

I wanna rock.... :-OO

Phlerp

När jag satt och experimenterade lite med att göra en promo film till vår viggen till FS2004 upptäckte jag att vissa saker kan vara coolt att visa flera gånger. Som tex sättningen. Samma sak från flera vinklar ett par gånger efter varandra.

Trodde först att det skulle se fånigt ut eftersom man redan set det en gång och därmed skulle tappa tidstråden, men det såg rätt snyggt ut. Fast då måste det stämma med musiken man lagt på också.

Swede

QuoteFast då måste det stämma med musiken man lagt på också.

Eller de bibliska orden :D