Varför har de tagit bort luftbromsarna?

Started by Phlerp, April 22, 2004, 00:13:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Phlerp

Äen om det tog död på de underhållande spekulationerna så är jag tacksam för svaret.... Hade varit klart roligare med ett "Det kan jag tala om men då måste jag döda dig sen" eller nåt liknande :D

SledgeHammer

Trillat av. Och plåtarna trillat dit. Allt annat är bortförklaringar. =)
Mvh  - Stefan -

Jotte

Ft,s "bortförklaring" bara skriker " tusan, de fick med mitt misstag på kort!!":p :D

ft

Ja, jag kan tala om det... men jag har faktiskt inte sagt att jag inte måste döda er nu! :D

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Phlerp

QuoteOriginally posted by ft
            Ja, jag kan tala om det... men jag har faktiskt inte sagt att jag inte måste döda er nu! :D
Jag kan se det framför mig. ft går på killing spree för att ta död på alla som varit inne och läst på nosig. :p

Jotte

Efterråt kan han ju alltid hyra en "stjärn"advokat och skylla på rösterna....:-OO
:p :D

Phlerp

När vi ändå är inne på ämnet luftbromsar på Gripen. Är det någon här som har bra bilder på luftbromsarna in action så att säga. Av modellerings skäl, skulle jag behöva se hur de ser ut utfälda i detalj från flera vinklar.

Om jag förstått det rätt så är den övre utbuktningen på luftbromsen i princip bara ett gångkärn medan den undre utbuktningen (förlängningen av vingroten) är där servot sitter. Är det någon form av hydralik, och hur ser det egentligen ut?