News:

No significant change

Main Menu

Fråga om digital-tv

Started by Mr Jim, April 01, 2004, 08:28:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

SledgeHammer

Nejmen missförstå mig rätt =)

Du har ALLTID problem med komprimering vad gäller digitalTV, det är en "feature" i sättet att dela upp bilden för MPEG-2 komprimeringen (såvida inte någon nu drar upp bitraten ordentligt på någon kanal av någon outgrundlig anledning). Det gäller bara att känna igen fenomenet, mao jobba INTE med video och TV för då är det kört sen...
Mvh  - Stefan -

Lupson

Mr Jim: Jag har ju analog Comhem i min nuvarande lägenhet. I trappuppgången dök det i fredags upp en lapp där det tydligt står att TV3, ZTV m.fl. INTE kommer att försvinna ur Comhems analoga nät. Comhem tar själva emot dessa kanaler digitalt och konverterar dem själva till analogt format innan de går ut i systemet. Jag är tämligen säker på att Comhem kör samma system i hela Sverige så du behöver nog inte investera i Digital-TV för Viasatkanalernas skull enkom.

Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

SledgeHammer

Det låter ju faktiskt logiskt. Tills nån konverterburk går upp i rök och det blir billigare att kabla ut en digital signal ;)
Mvh  - Stefan -

Jotte

Yapp, samma för oss här i Uddevalla som har via ComHem.

Mr Jim

\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Horizon

Yapp, samma för oss här i Björkekärr, Gbg som har via ComHem.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Obizzz

BEQ: då vi nyligen skaffade boxer i familjen (kanalutbudet stämde bäst för oss) så undrar jag varför de är dumma i huvudet? :)

För övrigt får jag ta och hålla med Sledge om att komprimeringseffekterna kan bli ganska störande ibland, SVT verkar ha lite högre bitrate än de övriga hos boxer iaf.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Obizzz

för övrigt innebär det också att det inte längre finns ett förbud mot att tipsa Obizzz vad som sänds på Discovery då jag inte längre kommer att ta illa upp och tjura över vad jag missar :D
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst