News:

No significant change

Main Menu

Review @ AVSIM

Started by KeyCat, February 29, 2004, 21:34:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Denna gången lite mer positivt...

http://www.avsim.com/pages/0204/lomac/lomac.htm

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

TrakDah

Fast Dali som utger sig för vara nån sorts espert (han var betatestare) har ingen aning vad han snackar om avseende flygmodellens historik och allt det.

Vid tillfälle, om nån är intresserad kan jag skriva ett par rader om det, med mycket kortfattat: FM bygger på den som fanns i 1.x och de har i alla tider varit skriptade utanför "normal" envelope. Endast den avancerade FM - som fungerar mycket bra - som testades i en (1) alpha, har "riktig" post-stall FM.

Mao: ignorera de lögner Dali kommer med.

/TD

Obizzz

varför användes inte den avancerade FM?
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

TrakDah

#3
Enkelt: Den är inte färdigtestad.

Men än viktigare: den finns bara för (några? jag har bara testat den på 2 plan, säger inte vilka) spelar-plan. Dvs att den är inte på plats för AI:t som då dessutom måste lära sig att flyga och kriga på nytt - ny FM==nytt AI. Och att släppa LO med den nya FM endast för spelar-plan tillät inte ED och Wags: det skulle påverka spelet negativt med många mpnga kommentarer av typen "AI:t flyger med enklare FM, inte undra på att de alltid vinner/förlorar!" (välj själv, beroende på vem som citeras).

Mycket bra val i min mening!
Den FM som finns är ypperlig utom i post-stall - men som jag ser det ska man inte vara där och exakt vad som händer när man är där är inte jättekritiskt så länge nåt dåligt händer - och det gör det ju :)

/TD

Edit: den nya FM är inte bara ypperlig: den är HELT outstanding! Jag installerar ibland den enda Aplha vi fick med den FM bara för att känna på den. Den är klart bättre är den i A-10 Cuba som jag ditintills ansett som bäst genom tiderna.

Obizzz

håller väl med dig där man ska ju inte vara utanför envelopen för då har man gjort fel :)

Känslan är ju rätt i LO och det är det som räknas tycker jag...
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst