News:

No significant change

Main Menu

Messing, igen...

Started by TrakDah, February 20, 2004, 14:53:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jotte

Jo visst är tankarna fina i sin teori, men man måste vara lite realist. Det går inte att sväva på små ekologiskt uppfödda fjäderdunsmoln alltid. :p

Jag försöker inte övertyga dig att inte muppa dig i nästa val, bara säga vad jag tycker. :p  De har haft ett allt för stort inflytande över svensk politik i förhållande till antalet "anhängare".

Clark

När Miljöpartiet kom så behövdes de av en enkel anledning: Att inga andra direkt poängterade i det viktiga med miljöfrågor. De införde det tänkandet och nu behövs de inte längre...

Problemet med MP är att de är det minsta partiet i riksdagen, men tack vare att sossarna alltid måste ha V och MP till hjälp för att få majoritet så har plötsligt deras fjuttiga 5 procent mer att säga till om än hela det borgeliga blocket. Och dessutom har man ingen aning vilken sida MP står på, för de kritiserar hela tiden sossarna fast det är tack vare sossarna de har alldeles för mycket att säga till om.

Och sedan är de ju alltid emot allting som jag är för och som är kul, vilket inte gör att jag tycker bättre om dom... :)

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Horizon

Såja, nu börjar det komma hederliga argument! :)

Risken är väl inte så stor att jag "muppar mig" i nästa val, men finns det inga andra bra val kanske de får min röst... bara för att reta Clark. :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Clark

Det är rätt :) Politik handlar om att reta folk :)

Och bara för att du är miljöpartist gör dig så mycket lättare att träffa i OPF...

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Horizon

Akta dig, det finns säkert någon variant av "miljö-handgranater" att tillgå. ;) :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Jotte

*ASGARV*
Den var en riktig 5-1:a Clark. :D

Vi får ta och köra det uppdraget igen.

Mr Jim

En diskussion som passar en statsvetare som jag själv, det här är sånt vi diskuterar varje dag på universitetet. Nåväl jag håller mig så kort jag kan och säger att det skulle nog vara rätt bra om det parti som bildar regering i sverige skulle få majoritet nån mandatperiod(Så man tydligt skulle kunna se vad dom egentligen vill), Sverige har dock ingen direkt historia av majoritets-enparti-regeringar, att höjja 4% finns det både för och nackdelar med, vill man ha representativitet eller effektivitet, konsensus eller konflikt. Personligen skulle jag inte ha något emot att höjja den, men jag tror endå på små "missnöjespartier"(Läs miljöpartiet) som tvingar de större partierna att bli bättre och tydligare. Det är lätt att dra effektivitetsargumentet för långt sen har vi två-partisystem helt plötsligt.

Göran tycker jag väl sådär om, han är duktig om hälften av allt jag läst om honom stämmer(Tydligen ska han vara något av en besserwisser), sen finns det väl duktigare personer i regeringen och sämre, Bodström är ju inte så pjompig tycker jag själv. Även här måste man tänka politiskt vertikalt och horisontellt, dvs duktig socialademokrat eller hårt jobbande yrkespolitiker.

Personligen hade jag gärna sett en viss kvinna som statsminister i framtiden men tyvärr så lever hon ju inte längre, då hade vi nog sett en skicklig statsminister både på inrikespolitik och på utrikespolitik. Sen gillar jag inte sossarnas sätt att danka över gamla fd sossar på viktiga poster som kräver kompetens, tänker väl på en fd vice statsminister som ska bli ambassadör i ett land nu där hon dels inte kan språket och dels inte vet så mkt om Gripen som skall försöka säljas dit.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

ft

Visst är en värld utan krig en trevlig tanke, men herrejävlar... trevliga tankar hör inte hemma i partiprogram, eftersom de senare med tillräckligt många röster kommer att få genomslag på den verklighet som de trevliga tankarna inte har något gemensamt med!

Och hur har de tänkt sig det hela, egentligen? Frivilligregementen av människor som tycker att det är kul att ägna sig åt miljöarbete mot ingen till liten ersättning ett år? Frivilligregementen som hoppar in och jobbar i vården, och därmed slår undan fötterna för de som försöker skaffa sig ett levebröd på att jobba inom vården?

Behöver vi inte de professionella sköterskorna alls? Och om vi gör det, varför skall vi då försöka göra oss av med dem på detta sätt?

Suck.

"De kan ju stå någonstans där folk får komma och titta på dem". Det uttalandet är väl det enda som krävs för att straffa ut dem. Tyvärr... för tanken var inte så dum. Det var bara genomförandet som blev uselt.

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus