Till MSFS... stora jpg bilder

Started by Swede, February 18, 2004, 12:28:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TrakDah

Skitsnygg

Fråga som stört mig läääänge i FS som du kanske kan besvara: kan den flyga med AOA högre än 10 grader? Vart går gränsen?

/TD

Weas

QuoteOriginally posted by ctrl


(Efter våra FalconLAN vet ni ju vad jag tycker om formationsflygning ) :D

Nej, säg!
Nordic Simulator Group
www.nosig.se


Swede

QuoteOriginally posted by TrakDah


            Skitsnygg

Fråga som stört mig läääänge i FS som du kanske kan besvara: kan den flyga med AOA högre än 10 grader? Vart går gränsen?

/TD

Jo det går... man kan ställa in allt aerodynamskt i .air filen, den är väldigt detaljerad, så man kan få bra nogranhet i flygmodellen +  att de finns de som har lagt till "fly-by-wire" också, men då har de programerat lite vid sidan om ;)

Gränsen är helt beroende av vad du sätter själv. Mitt första försök med SK60 hade jag nog en AoA på 360 grader :D

Phlerp

QuoteOriginally posted by Ghost


            Jag blir nästan tårögd:)
SF37 med MSK å motmedel, vackert!
Hur kan få tillgång till detta mästerverk?
För tillfället jobbas det på flygmodell och instrumentering, när det blir klart vet vi inte just nu. Det beror väldigt mycket på om vi stöter på några problem och hur mycket verkliga livet tränger sig på ;)

Vi hoppas även att kunna släppa Sk 60B och Sk 60C. Sedan kommer jag nog jobba på en 39:a, eller rättare sagt göra en helrenovering av min befintliga modell (bilderna jag tog under studiebesöket kommer att hjälpa väldigt mycket)... Vem vet det kanske blir fler svenska plan efter det, men just nu koncentrerar vi oss på 37:an.

griffin

Ser fett ut som sagt. *host* Draken e fint *host*.

OT: Phlerp - har varit extremt tajt på hemmafronten på sistone men jag har inte glömt bort vad vi pratade om! :D
snappahead

Phlerp

Ingen fara... Det har lossnat lite för mig och jag har redan lyckats spotta ut sex instrument, men jag har fortfarande inte vågat pilla med SI:n som orsakade så mycket huvudbry tidigare.

Swede

Tänkte uppdatera lite.. med bilder förstås.. :)









Flygmodellen håller på ta form, och Phlerp är flitig som en vessla med instrumentena :)

Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst