News:

No significant change

Main Menu

Nytt LAN i Halmstad

Started by Swebeast, February 12, 2004, 22:50:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Maverix

Ok, vi börjar med Maj. Villken helg?

Maverix
:)

Swebeast

Ok listen up...

the red devil is on the move again...this is a Warning Order.

Efter samråd med chefen i familjen (min fru) så är nu nästa Halmstad LAN spikat.

Tid: 20-23 maj (Kristi flygare dag) alltså torsdag-söndag (vi i Försvarsmakten är inte välkomna till jobbet på fredagen)

Plats: Försvarsmaktens Halmstadsskolor

Utrustning: E.s.o (enligt senare order)

Logi: Skall som vanligt försöka få logement men väntar tills vi spikat datum definitivt

Förnödenheter: Frukost fixar jag för en ringa kostnad. Lunch och middag tas från stan

Behov just nu:
* Hub med MÅNGA portar (Maverix?)
* TE missions till Falcon
* (Falcon) Server (Maverix?)
* Internetlina till lektionssalarna (HotShot kan du fixa?)
* Personnummer, namn och nationalitet på deltagare (Horizon, väntar fortfarande på PM)

Finns just nu:
* Ett antal lektionssalar och grupprum (inte till för grupps*x)
* Två bildkanoner
* TS server

Frågor som kvarstår att utreda:
* Vad ska vi spela?
* Är det OK att bjuda in folk för att spela annat än Falcon? (säga JA, snälla)

To be continued......

/A

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Obizzz

så länge det finns plats ser jag inga problem med att annat spelas så länge som det ändå finns ett falcongäng.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Horizon

Swebeast:\>> Kan nästan svära på att jag skickade den där listan med namn/callsign till dig... hmm... Kanske är det PM-funktionen som spökat än en gång?

Hur som helst så vet jag inte om jag vill skicka med personnummer på alla som stod på listan utan att fråga de inblandade, det var ju mest tänkt för att vi skulle komma in på F7.

Det är nog bättre att folk får anmäla sig här i tråden och när det närmar sig skickar jag iväg sånt till dig. Låter det bra eller helt jättedåligt?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Swebeast

Låter bra Horizon för annars kommer de inte in på den superhemliga skolan i Halmstad :D :D

/A

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Horizon

Tja... jag och Luppe hade ju inga större problem att nästla oss in utan vare sig leg eller personnummer förra gången. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

Mvh  - Stefan -

KeyCat

Med de super lokaler vi har till förfogande är jag definitivt för att det liras mer än bara Falcon 4, själv är jag öppen för följande simulatorer + samvaro och allmänt sim-snack...

F4
LOMAC
OFP
IL2FB

Tror dock det behövs ett enkelt "schema" på vad, var och när de olika aktiviteterna planeras. Sen håller jag med ctrl om att det är viktigt att veta ungefär hur många vi blir så fort som möjligt. Detta är nästan ett krav om någon/några skall hitta/göra uppdrag till OFP/LOMAC/F4 (om inte det är kampanj som gäller).

Utelämnade medvetet IL2FB eftersom det till den finns en mycket bra mission generator som gör det enkelt att generera intressanta uppdrag "on the fly". Värre är det med OFP där det IMHO krävs välgjorda och balanserade uppdrag för att det skall bli lyckat, misstänker att det är samma sak med LOMAC?

Har preliminärbokat 20-23 Maj för NOSIG LAN meet :p

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<