News:

No significant change

Main Menu

Nytt LAN i Halmstad

Started by Swebeast, February 12, 2004, 22:50:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

deBug

QuoteOriginally posted by Swebeast
Swebeast 6.

Jag tar på mig att göra missions till LOMAC om du gör missions till OFP KeyCat, sak samma där hur många är intresserade att köra LOMAC
/A

Jag är med på LOMAC:)
Om du fixar något bra mission eller hittar något på nätet så maila dem till mig så lägger jag in dem på servern Swebeast. (gäller självklart er andra oxo).
Om inget oförutsett inträffar så så tar jag och börjar snickra ihop LOMAC/OFP servern under helgen tillsammans med Keycat för att under nästa vecka fixa Falcon servern.
Antagligen lägger jag ut den på Internet med fjärrstyrning via Terminal Services.
Ctrl har du möjlighet att ta tag i den och installera Falcon server och lägga in filer som behövs + skriva en enkel HTML sida som förklarar installen ?
Om du har dåligt med tid kan jag fixa HTML sidan men Falcon bör någon av er som kör det installera. Låter det OK ?

Angående den tredje servern, jag tänkte att den kunde man använda för IL2 + annat.
Fråga: Behövs den eller kan vi samköra IL2 på Falcon servern ?
Jag antar att medlemmarna ändå väljer att spela ett av de här liren i taget så det borde inte krocka. I så fall så blir mitt bagage litte lättare (jag kan köra med vanlig personbil istället för bil+släpvagn)  :D

//deBug

deBug

QuoteOriginally posted by ctrl

Jag prioriterar Falcon men hoppas få köra lite Forgotten Battles, lite OPF, lite Lomac, lite LB2... nått jag missat? :p :) ;) :D

Citat från KeyCat om Ctrl när vi spånade vilka som kommer att flyga LOMAC "..Han flyger ALLT med vingar på! :D :D :D

Med så många olika simulatorer så är det väl risk att det blir polsk riksdag om VAD vi skall flyga:)
För mig själv spelar umgänget lika stor roll som flygandet, blir det inget som jag kan vara med på så spelar det mindre roll, då får man bara ta sig en korv och en pilsner och umgås med de andra nördiga typerna. :D
Skall bli kul att träffa er alla.

Föresten hur många blir vi?

Maverix

Falcon/FB server:
IP:200.200.200.10

Lomac server:
IP 200.200.200.11

OPF server:
IP 200.200.200.12

-------

Deltagare:

200.200.200.20
200.200.200.25
200.200.200.30
200.200.200.35

osv osv...

Nätmask:255.255.255.0

BloM

Hur många var ni på förra lanet?
Vet inte hur många ni haft men som mest da? hur många?
Tänkte Halmstad lite långt att åka ifrån sthlm tror ja :P (Vet inte ens vart Halmstad ligger säkert nåt litet samhälle i norrland :P )

BloM

Ja var tvungen att kolla kartboken. Hmm ni får ju fixa ett lan i sthlm som ja skrev tidigare. Ingen NOSIG som kan ordna. Lär komma mer än 11 då tror ja!!

Dubble0zero

Hmm, nu har jag kollat över helgen i fråga, och jag har inget för mig då, så jag funderar på att ta mig ner...
I sådana fall så kommer jag på fredag kväll runt 7 skulle jag tro, jag åker när jag har slutat skolan 11:50...

Hur är det med sängplattser, kan man sova i lokalen?
Ska man ta med sig sängkläder, och kan man i sådana fall låna en madrass någonstanns ifrån?
Ni kanske redan har pratat om det här, men jag har inte läst igenom hela tråden nu, så jag tyckte att det var lättare att fråga... =)

Personligen är jag mest intresserad av OFP, men lite IL2 kan man ju köra också... :)

[Edit]
Blom, som jag skrev förut i den tråden så får du gjärna fixa ihop nått, det är bara att ta kontakt med lite annat Stockholmsfolk i NOSIG och försöka fixa nått (antar jag)... ;)
Själv bor jag inte i Stockholm, så jag står utanför fixandet, men jag kommer gärna om det bilr så nära... :)
[/Edit]
...000... =)

Swebeast

QuoteOriginally posted by Dubble0zero

Hur är det med sängplattser, kan man sova i lokalen?
Ska man ta med sig sängkläder, och kan man i sådana fall låna en madrass någonstanns ifrån?
Ni kanske redan har pratat om det här, men jag har inte läst igenom hela tråden nu, så jag tyckte att det var lättare att fråga... =)

Som tidigare så hoppas jag på ett positivt svar angående lån av logement på förbandet, som vi har gjort tidigare....svaret brukar komma ganska sent då det är många kurser inne (och desto fler som dräller in sent) och dessa alltid prioriteras framför "civila" aktiviteter. Sängkläder ingår i så fall. Återkommer i frågan. Frukost blir som tidigare; jag handlar och sen lägger vi varsin peng till denna. Lunch och ev middag äts på stan alt. levereras till flottiljvakten vid tidsnöd :D

Vi har haft 2 NOSIG LAN i Halmstad tidigare och ett "icke-NOSIG". Antalet deltagare har varit runt 10-15 pers.

Kanonbra med servrar och IP tilldelning!

Kanske TrakDah har några nya missions till LOMAC också ?

/A

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

KeyCat

QuoteJag tar på mig att göra missions till LOMAC om du gör missions till OFP KeyCat

Kan inte lova jag får möjlighet att göra nya OFP missions men tar med de jag har samlat på mig. Det är i runda slängar 500+ MP uppdrag men problemet är att 99% av dem är otestade. Sen har vi ju alltid ToD ;)

Jag och deBug tänkte ta ett ryck med servrarna i helgen om allt går som planerat...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<