News:

No significant change

Main Menu

Nytt LAN i Halmstad

Started by Swebeast, February 12, 2004, 22:50:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr Jim

Har ni tur släpps 1.02 patchen till Lo-Mac innan LAN:et

PS. Hoppas på mängder av digitalbilder både screenshots och fina bilder på grabbarna DS
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

deBug

QuoteOriginally posted by ctrl
Snabba burkar för servrar kan man väl inte få nog av, vet inte vad Maverix burk har för prestanda... Långa tp-kablar verkar det aldrig finnas för många av :D
http://nosigmasa.no-ip.com/ctrl/index.htm
OK, jag tar med 10m kablar och tre sådana här De är 2.8:or med halv gig RAM (kan ordna en gig om det behövs)
Förslagvis kan de heta "Falcon", "LOMAC" etc och tjänstgöra både som spelserver och filserver för filer/patchar för liret.
E vi lite smarta så kan vi göra en websida på varje burk med instruktioner för hur man sätter up liret, länkar till filer, nätverksinställningar i liret etc. Jag kommer även att ordna så att man kan  fjärrstyra dem från Websidan så att den som vill vara serveradmin kan styra spelservern.
Jag kan åta mig att sätta upp LOMAC och OFP burken tillsammans med KeyCat.
Vem fixar filer för Falcon ? Maila mig filer och instrutioner på fejk@readsoft.com så lägger jag upp dem på Falcon burken.  (ersätt ordet fejk med harry i adressen).

//deBug

deBug

QuoteOriginally posted by Mr Jim
Har ni tur släpps 1.02 patchen till Lo-Mac innan LAN:et
DS
Jag vet, jag håller tummarna så knogarna vitnar.:p
Tyvärr så har de hittat buggar i den senaste alfa10 versionen som gör att den inte kommer att bli en release candidate. Det innebär att det tar minst en vecka till (de släpper sina alfor på fredagarna och testar under helgen/veckan)
Det kan bli på håret !! Men det går att spela även med nuvarande patchnivå (1.01) så det är egentligen ingen "ko på isen" som de säger i skåne.

//deBug

KeyCat

QuoteOriginally posted by deBug
OK, jag tar med 10m kablar och tre sådana här De är 2.8:or med halv gig RAM (kan ordna en gig om det behövs) Förslagvis kan de heta "Falcon", "LOMAC" etc och tjänstgöra både som spelserver och filserver för filer/patchar för liret.
E vi lite smarta så kan vi göra en websida på varje burk med instruktioner för hur man sätter up liret, länkar till filer, nätverksinställningar i liret etc. Jag kommer även att ordna så att man kan fjärrstyra dem från Websidan så att den som vill vara serveradmin kan styra spelservern.

Dett låter ju SUPER! Tror nog att HotShot och Swebeast också blir glada :D

/Christer (a.k.a KeyCat)
>> It's all about teamwork! <<

Mr Jim

deBug>Wow, det är så djävla tragiskt att jag bor i umeå och inte har pengar att medverka, låter ju som ni både har hårdvara nu så det räcker och blir över plus mjukvara i form av spel och människor.

Jobbar herrn med servrar och sånt?
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

RedOne/ zalzam

------------------------

Lasse Sandberg

Lupson

Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst