News:

No significant change

Main Menu

Snabbare site

Started by ft, April 12, 2002, 21:40:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Jotte

Just därför at Arkanoid var/är bra gjorde jag den liknelsen. dvs båda är bra men i en flygsim plockar man inte poäng liksom, man (borde) utför uppdrag . :)
Och det var inte elakt menat, bara skämtsamt retsamt. :)

[KFD]Killahead

Om man kör dogfight online så är väl uppdraget att skjuta ner andra plan? Det är vad jag trodde iaf. Inga hard feelings, jag förstog att du ville retas.

Jag tycker fortfarande att det är kul med poäng, jag vet inte hur det funkar med poängen i Coop missions för jag har aldrig kört det. I dogfight måste väl ändå uppdraget bestå av att skjuta ner fiendeplan? På sin höjd rädda en polare genom att skjuta ner ett fiende plan....

Eller har jag fattat helt fel? Man kanske ska åka runt o leta ballonger??? :D


PS. var inne o körde en stund på MsKitty förut, fick 632p! Kändes bra.....(nu var det min tur att retas), förlåt.
"We come together like hell and damnation"
KFD homepage: http://kfd.crash.to

radek

Njä kan ju inte bedöma flygskicklighet på poäng.
Som i dogfight arenorna du nämnde behöver inte alls flygskickligheten betyda mer poäng, och vise versa.

4000 poäng och ha blivit nerskuten 40 gånger,
eller bara bailat så fort man har någon klockan 6 för att spara sina poäng är inte tecken på skicklighet.
Även om det är bra sätt att ackumulera poäng.
Många gör så online och jag klagar inte på de som gör det.

Jag känner till och har flugit med / emot de flesta online ässen. Att de var de bästa kom jag inte på genom att titta på deras poäng.
En typ som gamar respawnande spelare kan enkelt få ihop ett par tusen på nolltid.

Men vem orkar med det när man kan svettas i en 15 minuters dogfight mot en skicklig spelare istället.
Då är det kul! även om man bara vinner 100 poäng på det om man lyckas.


[KFD]Killahead

Snart orkar jag inte förklara mer, ni vill ju inte förstå vad jag menar. Förut kunde man ju baila o få 100p, det händer ju inte längre vilket är mycket bra. Nu måste man ju landa ordentligt för att få poäng.

Och givetvis så skjuter man ju ingen på startbanan.....det är väl självklart. Men ni måste ju ändå medge att de bättre piloterna får poängen nu. Det går ju inte bara att baila. Och givetvis är det roligast att fightas mednån som är bra i 15 min. Jag stannar (nästan alltid) i fighterna tills mina skott är slut, beroende på hur många kills jag har kanske jag stannar o låter mig jagas en stund för att lägga upp det för mina medspelare, sen åker jag o landar.

Jag ger mig inte, jag tycker fortfarande det är kul med poäng.

Kan nån hålla med mig bara lite......
"We come together like hell and damnation"
KFD homepage: http://kfd.crash.to

radek

:) Jag bashar inte dig.
Var inte meningen det skulle låta som att jag anklagade dig för strafing osv. Har aldrig spelat med dig vad jag vet.
Men jo visst har du rätt mkt bättre nu att poängsamlingknepen inte fungerar längre

[KFD]Killahead

Kanon!
Då är vi alla vänner, bra! Då lägger vi ner den här diskussionen tycker jag.
"We come together like hell and damnation"
KFD homepage: http://kfd.crash.to

Mr Jim

Hehe. Ah vi piloter. Självförtroende har vi aldrig för lite av :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com